آخرین خبرهاخبر داغعلم و تکنولوژی

چرا باید ثابت کنم ربات نیستم؟

ربات

تا به حال برای شما پیش آمده که وقتی وارد یک وب سایت می‌شوید مجبور باشید ثابت کنید که ربات نیستید؟ درواقع باید در کادری علامت بزنید که می‌گوید “من ربات نیستم”.  سپس باید یک آزمون بصری را پشت سر بگذارید.  چرا اینطور است؟

به گزارش تدبیرشرق به نقل از دیجیتال ترندز،   یکی از عوارض جانبی اداره جامعه انسانی از طریق رایانه‌ها این است که بسیاری از سیستم‌ها به راحتی خودکار می‌شوند.  این موضوع، دریچه را برای بهره برداری توسط برنامه‌های خودکار به نام “بات” که مخفف ” ربات ” است، باز می‌کند.

ربات‌ها می‌توانند انواع مشکلات را به صورت آنلاین ایجاد کنند.  برای جلوگیری از آن، محققان کامپیوتر در دهه ۱۹۹۰ تکنیکی به نام CAPTCHA (“آزمون تورینگ عمومی کاملا خودکار برای تشخیص کامپیوتر‌ها و انسان ها”) ابداع کردند تا ربات‌ها را از وارد کردن اطلاعات به وب سایت‌ها محافظت کند.

راه‌های زیادی وجود دارد که صاحبان وب سایت می‌خواهند مطمئن شوند که یک انسان واقعی در حال وارد کردن اطلاعات به یک سایت است.  به عنوان مثال: هنگام ایجاد یا ورود به حساب‌ها (برای جلوگیری از کلاهبرداری یا هک)، هنگام ارسال نظرات (برای جلوگیری از هرزنامه)، و هنگام خرید محصولات یا بلیط (برای جلوگیری از اسکالپ)، به همین دلیل باید ثابت کنید که ربات نیستید.

ازمون‌ها به صورت تصویری با حروف، اعداد یا کلمات نوشته شده با فونت‌های تند، که اغلب با خطوط یا نویز پنهان می‌شوند، ایجاد می‌شوند، به گونه‌ای که می‌تواند الگوریتم‌های بینایی رایانه را خنثی کند.  از سال ۲۰۰۷، پروژه‌ای به نام reCAPTCHA شروع به استفاده از تست CAPTCHA خود به عنوان راهی برای انجام کار‌های معنی‌دار، مانند دیجیتالی کردن کتاب‌ها و آموزش الگوریتم‌های یادگیری ماشین کرد  و از شما می‌خواهد “من ربات نیستم” را بررسی کنید.

در سال ۲۰۰۹،  گوگل reCAPTCHA را خریداری کرد و شروع به استفاده از این پلتفرم برای رمزگشایی آدرس‌های نمای خیابان گوگل کرد (حتی در سال ۲۰۱۵ شخصی  سعی کرد از گوگل در این مورد شکایت کند. این شکایت رد شد.)، درواقع، وقتی چالش reCAPTCHA را حل می‌کنید،  به گوگل کمک می‌کنید تا مدل‌های یادگیری ماشینی هوش مصنوعی خود را با نشان دادن اشیایی در عکس‌های مختلف آموزش دهد که در غیر این صورت ممکن است رایانه‌ها در تشخیص آن‌ها مشکل داشته باشند؛ بنابراین از قضا، با غربال کردن ربات‌ها، در واقع به آن‌ها کمک می‌کنید تا در کار‌های تشخیص تصویر مورد نیاز برای شکست دادن CAPTCHAS در آینده بهتر شوند.

چرا باید ثابت کنم ربات نیستم؟
همچنین با اشاره به تمام آن گذرگاه‌ها، چراغ‌های توقف و پل‌ها، ممکن است به آموزش نسل آینده خودرو‌های خودران کمک کنید، اگرچه از سال ۲۰۱۹،  گوگل ادعا کرد که داده‌های reCAPTCHA در حال حاضر به این روش استفاده نمی‌شوند.

اما اگر من واقعا یک ربات باشم چه می‌شود؟

اگر واقعاً یک ربات هستید، از اینکه وضعیت شما را به عنوان یک انسان فرض می‌کنیم، صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم.  خوشبختانه، اگر به اندازه کافی باهوش هستید که این مقاله را بخوانید و درک کنید، احتمالا به اندازه کافی باهوش هستید که در آزمون CAPTCHA موفق باشید.  در آن صورت، سلام گرم به هوش مصنوعی.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا