آخرین خبرهااسلایدرحوادثخبر داغ

کیفرخواست پرونده قاتل شهید رنجبر صادر شد

برگزاری دادگاه علنی در صورت عدم وجود موانع قانونی

شهیدرنجبرپس از گذشت ١٠ روز از وقوع حادثه قتل شهید سرهنگ دوم رنجبر جانشین پاسماه انتظامی بیدزرد، رئیس کل دادگستری استان فارس از صدور کیفر خواست این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق،  حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه اتهامات وارده به متهم مباشرت در قتل شهید علی اکبر رنجبر، سرقت اسلحه سازمانی مرحوم و ایراد ضرب و جرح عمدی به سرباز وظیفه می باشد، گفت: پس از تکمیل تحقیقات و روند مصرّح در قانون آئین دادرسی کیفری  صبح امروز پرونده مذکور با صدور کیفرخواست و قرار جلب به دادرسی جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان فارس ارسال شد.

نمانیده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به اینکه با مدیریت مناسب  اجازه ندادیم حواشی و جو سازی‌ها در روند تحقیقات پرونده تأثیر داشته باشد گفت: تحقیقات و تکمیل روند قانونی در دادسرا به صورت شبانه روزی و به  قید فوریت و البته دقت بالا انجام شد.

وی از تعیین وقت رسیدگی دادگاه در سریع ترین زمان ممکن با رعایت موازین شرعی و قانونی  خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این دادگاه ظرف روزهای آتی برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین افزود: در صورت عدم وجود موانع قانونی دادگاه به صورت علنی برگزار خواهد شد.

گفتنی است پس از شکل گیری درگیری منجر به قتل  سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر در شامگاه 13 بهمن ماه 1400 متهم در کمتر از 48 ساعت دستگیر و جهت انجام روند قانونی و تعیین مجازات به مقامات قضایی استان تحویل گردید که پس از گذشت ١٠ روز تحقیقات اولیه در دادسرا به اتمام رسید و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان ارسال شد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا