آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

ورود شورای نگهبان به حوزه نظارت بر نمایندگان؟ / طحان نظیف: نمایندگان نمی‌توانند در انتصابات دولت دخالت کنند

اگر دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها ثابت شود، شورای نگهبان ورود خواهد کرد

نمایندگانهادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود گفت: نمایندگان مجلس بیشترین ارتباط را با مردم دارند. مراجعات زیادی به آنان می‌شود. نمایندگان بر اساس قانون باید نظارت و قانون‌گذاری کنند. آنان منعی برای نظارت ندارند اما نباید در امور قوای دیگر دخالت کنند.

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود گفت: نمایندگان مجلس بیشترین ارتباط را با مردم دارند. مراجعات زیادی به آنان می‌شود. نمایندگان بر اساس قانون باید نظارت و قانون‌گذاری کنند. آنان منعی برای نظارت ندارند اما نباید در امور قوای دیگر دخالت کنند.

به گزارش تدبیرشرق، هادی طحان نظیف ادامه داد: آنان می‌توانند از ابزارهای نظارتی خود استفاده کنند. البته طبق بیانات مقام معظم رهبری نمایندگان نباید در انتصابات دخالت نداشته باشند. اگر ثابت شود واقعاً نمایندگان در انتصابات دولتی دخالت داشته اند، حتماً شورای نگهبان این موضوع ورود خواهد کرد

وی تاکید کرد: نظارت نمایندگان اگر منجر به دخالت آنها در عزل و نصب‌ها شود، حتماً تخلف است و شورای نگهبان حتماً در بررسی صلاحیت‌ها آن را مدنظر قرار می‌دهد. مجدداً می‌گویم که نظارت با دخالت فرق دارد. سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص حق قانونی نمایندگان است و می‌توانند از این اختیارات استفاده کنند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا