آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

اوکراین، زمان ۴۸ساعته برای روسیه تعیین کرد

اوکرایناوکراین از روسیه خواست تا در عرض ۴۸ ساعت درباره فعالیت‌های نظامی خود توضیح دهد. وزیر خارجه این کشور گفت: ما به استفاده از تمام ابزارهای دیپلماتیک برای تضمین امنیت اوکراین ادامه خواهیم داد.

به گزارش تدبیرشرق, به نقل از آناتولی: وزیر امور خارجه اوکراین روز جمعه گفت: اوکراین از روسیه خواسته است تا در ۴۸ ساعت آینده درباره فعالیت‌های نظامی خود در مرزهای اوکراین توضیح دهد.

«دیمیترو کولبا»، وزیرخارجه اوکراین گفت: «ما به طور رسمی مکانیسم کاهش خطر را مطابق بند سوم سند وین راه‌اندازی کرده‌ایم و از روسیه درخواست کردیم تا توضیحات مفصلی در مورد فعالیت‌های نظامی در مناطق مجاور خاک اوکراین و کریمه که موقتاً اشغال شده ارائه کند.»

در بیانیه وزیرخارجه اوکراین گفته شده: «بر اساس سند وین، روسیه باید در مورد اهداف، مکان دقیق و تاریخ اتمام فعالیت‌های نظامی خود و همچنین تعیین، تابعیت، تعداد و نوع تشکل‌ها و همچنین انواع تجهیزات درگیر توضیح مفصلی ارائه کند.»

وزیرخارجه اوکراین در ادامه بیانیه خود گفته است: «روسیه ۴۸ ساعت فرصت دارد تا پاسخ دهد. در صورت عدم پاسخ یا ناکافی بودن و بی ربط بودن پاسخ، اوکراین با روسیه و دیگر کشورهای شرکت کننده در سند وین تماس خواهد گرفت تا جلسه فوق العاده ای تشکیل دهد و روسیه باید توضیحاتی را ارائه کند. ما به استفاده از تمام ابزارهای دیپلماتیک برای تضمین امنیت اوکراین ادامه خواهیم داد.»

مسکو اخیراً بیش از صدهزار سرباز را در نزدیکی اوکراین مستقر کرده است که با نگرانی کشورهای غربی و آمریکا روبرو شده است.

روسیه آماده شدن برای حمله به اوکراین را رد کرده و کشورهای غربی را به تضعیف امنیت منطقه با گسترش ناتو به سمت مرزهایش متهم می‌کند.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا