آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

هشدار کارشناس هواشناسی: اسفند دیوانه در راه است

اسفندپیشکسوت صنعت هواشناسی کشور از ورود موج تازه هوای سرد به کشور در اوایل اسفند خبر داد و با درخواست از کشاورزان برای این که مراقب محصولات خود باشند، اسفند ماه را به دلیل شرایط متغیر دمایی دیوانه خواند.

پروفسور حسین اردکانی پیشکسوت صنعت هواشناسی اظهار داشت: بین ۲۹ بهمن ماه تا ۴ اسفند موج هوای سرد در کشور حاکم خواهد شد، به طوری که می تواند به محصولات کشاورزان لطمه وارد کند.

وی افزود: این موج هوای سرد بیشتر از همه در شمال شرق کشور و خراسان ها و در مراحل بعدی سیستان و بلوچستان احساس می شود، سپس مرکز کشور و تهران و در آخر شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما بیشترین سرما در خراسان و شمال شرق کشور وجود خواهد داشت.

این کارشناس صنعت هواشناسی کشور ادامه داد: اسفند ماه  دو جبهه هوای گرم و دو جبهه هوای سرد داریم که من نام اسفند دیوانه را برای این رویداد گذاشته‌ام.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان هواشناسی تصریح کرد: سازمان هواشناسی با این همه پرسنل به موقع  نمی‌تواند اطلاعات دقیق را در اختیار کشاورزان قرار دهد تا به موقع هشدار های لازم را در اختیار آنها قرار گیرد.

اردکانی گفت: هواشناسی بی‌دقتی و ضعف مدیریتی دارد و از اطلاعات موجود هواشناسی در سطح جهان به درستی نمی‌توانند استفاده کنند و لازم است برای حداقل ۲ هفته آینده بتوانند پیش بینی‌های صحیح ارائه دهند.

/خبرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا