آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

15 درصد از سواحل گیلان تحت تصرف است

سواحل گیلانمعاون پیشگیری و وقوع از جرم دادگستری گیلان با اشاره به تصرف ۱۵ درصدی سواحل در گیلان گفت: با پیگیری‌های صورت‌ گرفته ۸۵ درصد از ا اصلی گیلان آزاد و تنها ۱۵ درصد آن در تصرف است.

به گزارش تدبیرشرق، احمد آقایی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حراست از ساحل مهمترین هدف دادگستری در چند وقت اخیر بوده است، اظهار کرد: حفظ حریم سواحل همواره مورد تاکید مقامات قضایی بوده و در این راستا از هیچ تلاشی در حقوق این امر دریغ نکرده‌اند.

وی با اشاره به تصرف ۱۵ درصدی سواحل در گیلان گفت: با پیگیری‌های صورت‌ گرفته ۸۵ درصد از سواحل اصلی گیلان آزاد و تنها ۱۵ درصد آن در تصرف است که از این میزان ۱۱ درصد آن‌ متعلق به نهادها و سازمان‌ها و چهار درصد مربوط به اشخاص حقیقی بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از جلوگیری احداث اسکله در حریم ۶۰ متر خبر داد و افزود: یکی از مشکلات وجود پیشرفت آب است که سبب شده برخی از ساختمان در حریم قرار گیرند ولی در حریم ۲۰ متر مشکلی وجود ندارد.

آقایی با اشاره به پیشقدم بودن دادگستری گیلان در رفع تصرفات در گیلان تصریح کرد: دستگاه قضا اشراف کامل در ۹ شهرستان حوزه ساحلی داشته و تمام اقدامات این حوزه پژوهش محور و با اعلام‌نظر کارشناسی است به طوری که ۶۴ هکتار ساحل در حریم ۲۰ متری در سال جاری رفع تصرف شدند.

وی با تاکید بر عدم ساخت بنا در حریم ۶۰ متر ساحل بیان کرد: در چند وقت اخیر تاسیساتی در حریم ۶۰ متر ساحل بنا نشده ولی ممکن است در برخی قسمت‌ها شناگاه وجود داشته باشد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا