آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

تقویت حضور نظامی آمریکا در شرق اروپا؛ وال استریت ژورنال: بایدن دستور اعزام نیرو به رومانی، لهستان و آلمان را صادر کرد

آمریکاوال استریت ژورنال نوشته است، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به وزارت دفاع این کشور دستور داده دو هزار نیروی آمریکایی را از پایگاه «فورت برَگ» ایالت کارولینای شمالی به لهستان و آلمان اعزام کند. هزار نیروی نظامی آمریکایی مستقر در آلمان نیز به دستور بایدن قرار است به کشور رومانی منتقل شوند.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال روز چهارشنبه نوشت، آمریکا قصد دارد دو هزار نیرو به اروپا فرستاده و نیروهای نظامی مستقر را نیز بازآرایی کند.

به گزارش تدبیرشرق, به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، وال استریت ژورنال نوشته است، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به وزارت دفاع این کشور دستور داده دو هزار نیروی آمریکایی را از پایگاه «فورت برَگ» ایالت کارولینای شمالی به لهستان و آلمان اعزام کند.

وال استریت همچنین می‌افزاید، هزار نیروی نظامی آمریکایی مستقر در آلمان نیز به دستور بایدن قرار است به کشور رومانی منتقل شوند. تقویت حضور نظامی آمریکا در شرق اروپا در حالی رخ می‌دهد که روسیه اعلام کرده یکی از گام‌های لازم واشنگتن برای کاهش تنش‌ها، خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه است.

بایدن هفته گذشته نیز دستور داد ۸۵۰۰ سرباز آمریکایی آماده استقرار احتمالی در کشورهای عضو ناتو شوند. وال استریت ژورنال به نقل از چند مقام پنتاگون نوشت، این نیروها در حالت آماده‌باش هستند و بازآرایی راهبردی بخشی از سربازان آمریکایی مستقر در اروپا نیز در دستورکار قرار دارد.

در همین راستا «پاول سولوچ» رئیس سازمان امنیت لهستان روز چهارشنبه گفت: ایالات متحده ۲۵۰۰ نیروی دیگر در راستای اقدامات این کشور در شرق اروپا مستقر می‌کند. وی تاکید کرد، «ما به سربازان آمریکایی متکی هستیم و در این زمینه مذاکرات انجام شده است. آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که ۸۰۰۰ تا ۸۵۰۰ نظامی در کشورهای عضو ناتو در شرق اروپا مستقر خواهد کرد و به نظر میرسد که ۲۵۰۰ نفر از این نظامیان در کشور ما مستقر خواهند شد».

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا