آخرین خبرهاخبر داغفرهنگی و هنری

بازیگر پیشکسوت تئاتر گیلان در گذشت

بازیگر پیشکسوتعلی حاج علی عسکری، پیشکسوت تئاتر، پژوهشگر و بازیگر گیلانی بر اثر عارضه قلبی در گذشت.

به گزارش تدبیرشرق، علی حاج علی عسکری، پیشکسوت تئاتر، پژوهشگر و بازیگر گیلانی بر اثر عارضه قلبی در گذشت.

ساعت ۱۱ امروز مراسمی به مناسبت یاد بود استاد علی حاج علی عسکری، پیشکسوت تئاتر، پژوهشگر و هنرپیشه گیلانی برگزار شد.

این مراسم در مجتمع فرهنگی-هنری خاتم الانبیا رشت برگزار و پس از تشییع در میدان شهدای ذهاب، در وادی تازه آباد رشت به خاک سپرده شد.

استاد «علی عسکری» مشاور امین هنرجویان، نوآموزان و جوانان عرصه تئاتر استان گیلان بود

رضا ثقتی ظهر امروز در در مراسم بدرقه استاد «علی حاج علی عسکری» پیشکسوت تئاتر استان گیلان تا خانه ابدی با تسلیت به خانواده بزرگ نمایش و سینمای استان، اظهار کرد: استاد «علی عسکری» مشاور امین هنرجویان، نوآموزان و جوانان عرصه تئاتر استان گیلان بود.

وی با اشاره به اینکه استاد «علی عسکری» همیشه یار، همراه و مددکار اهالی فرهنگ و هنر استان بود، افزود: فقدان این هنرمند برجسته و پژوهشگر حوزه تئاتر استان گیلان بسیار سخت، دردناک و جبران ناپذیر است.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، قرار بود از وجود نازنین استاد «علی عسکری» به عنوان یکی گوهر ارزشمند در اعتلا و رشد فرهنگ و هنر استان گیلان استفاده شود و چه حیف که این فرصت از دست رفت.

ثقتی با اشاره به برگزاری نشست با اهالی تئاتر استان گیلان در هفته گذشته و جای خالی استاد «علی عسکری» در این جمع، افزود: آخرین دیدار ما در روز معارفه بنده به عنوان مدیرکل اتفاق افتاد و اظهار خوشحالی از اتفاقات خوب برای فرهنگ و هنر گیلان کردند.

وی با بیان اینکه با از دست دادن استاد «علی عسکری» پشت اهالی فرهنگ و هنر گیلان به ویژه فعالان عرصه تئاتر و نمایش خالی شد، گفت: آنچه که از استاد «علی عسکری» در خاطره‌ها به جا مانده حس نوع دوستی، تعصبی که به هنر تئاتر، فیلم و ساختار اداره فرهنگ و ارشاد داشت هرگز از یادها فراموش نمی‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه از دست دادن این استاد بی‌بدیل عرصه نمایش و تئاتر قطعاً جبران ناپذیر است، بیان کرد: استاد «علی عسکری» در جشنواره‌های مختلف حضور داشتند و اتفاقات خوبی رقم زدند که هرگز از یادها نمی‌رود.

وی با عرض تسلیت به بازماندگان و خانواده محترم «حاج علی عسکری»، گفت: استاد «علی عسکری» بسیار انسان صبوری بود در سخت‌ترین شرایط صبورانه رفتار می‌کرد و قطعاً جایگاه این استاد فرهیخته در بهشت خواهد بود و رحمت الهی نصیب روح بلند استاد می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تربیت شاگردان بسیار در عرصه نمایش و تئاتر استان توسط استاد علی عسکری، افزود: قطعاً شاگردان استاد راه این هنرمند فرهیخته را به خوبی ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه هنرمندانی همانند استاد «علی عسکری» الگوهای خوبی برای جوانانی هستند که تازه وارد این مسیر شده‌اند، گفت: یاد و خاطره استاد فقید «حاج علی عسکری» همیشه در اذهان گیلانیان به ویژه اهالی فرهنگ و هنر و به خصوص تئاتر خواهند ماند.

استاد حاج علی عسکری متولد ۱۳۲۲، پژوهشگر تئاتر به ویژه در زمینه تعزیه بود و مقاله‌های پژوهشی متعددی در این خصوص ارائه کرده بود.

وی هنرپیشه گیلانی و فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده هنر‌های دراماتیک دانشگاه گیلان بود.

علی حاج علی عسکری نمایش‌نامه‌های گیله مرد، عاشورا، خورشید کاروان و خاک را به نگارش درآورده و کارگردانی نمایش‌نامه‌های متعددی نظیر خورشید کاروان، خاک، و چهره به چهره را برعهده داشت.

وی سال‌ها کارشناس مسؤول هنر‌های نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان بود.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا