آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست با اقشار مختلف زنان استان گیلان؛سرمایه گذاری در حوزه زنان و خانواده باید هدفمند باشد

توانمند سازی بانوان از جمله استان گیلان از مهمترین راهبردهای دولت سیزدهم است/طرح بیمه زنان سرپرست خانوار اجرایی می شود/افتتاح نمایشگاه دست سازه های «زنان سرزمین من» در جمعیت هلال احمر استان گیلان

سرمایه گذاریمعاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، با بیان اینکه تحریف کارکردها و ارزش‌های وجودی زن سبب هلاکت و انحطاط جامعه می‌شود، گفت: امیدواریم مدیریت و سرمایه گذاری در حوزه زنان و خانواده هدفمند و با برنامه‌ریزی صحیح صورت پذیرد.

به گزارش تدبیرشرق؛معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نخستین برنامه حضور خود در رشت در مانور امداد و نجات شرکت و از نمایشگاه دست سازه های “زنان سرزمین من” در هلال احمر استان گیلان بازدید کرد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست با اقشار مختلف زنان استان گیلان با بیان اینکه جنگ سخت منبع مادی را تحت تاثیر قرار می دهد، اظهار کرد: همانگونه که جنگ سخت منبع مادی را تحت تاثیر قرار می دهد، جنگ نرم موجب از بین رفتن فرهنگ، هویت، ارزش ها و جایگزین شدن ضد ارزش بجای آنها می شود.

خزعلی افزود: متاسفانه جنگ نرم موجب خدشه در نقش مادری و وظایف دینی زنان و دختران می شود. پس هر گامی که در جهت مقابله با آن نابجا برداشته شود یا سستی و تعللی صورت گیرد، موجب کمک به دشمن خواهد بود که با همه توان و امکانات خود وارد میدان شود، کما اینکه در حال حاضر همینطور است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: یکی از وظایف و مسئولیت های بزرگ ما در این زمینه، توجه به خانواده و به طور ویژه توجه به نقش زنان و دختران است که هر چه در این حوزه سرمایه گذاری و برنامه ریزی صورت گیرد، تاثیر آن در نسل های آینده مشاهده خواهد شد.

خزعلی ادامه داد: بنا به تعبیر زیبای بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) قرآن انسان ساز است و زن هم نیز انسان ساز، پس هر زمان که تفسیر قرآن به انحراف کشیده شود، جامعه نیز به سوی انحراف و انحطاط خواهد رفت، هر زمان که زن و کارکردها و ارزش های وجودی زن تحریف شود، باید منتظر هلاکت و انحطاط جامعه بود، لذا امیدواریم مدیریت و سرمایه گذاری در حوزه زنان و خانواده هدفمند و با برنامه ریزی صحیح صورت پذیرد.

معاون امور زنان و خانواده اظهار داشت: اسلام برای زنان جامعه در همه زمینه ها برنامه دارد، ما نیز باید در هر موقعیت زمانی از آموزه های دینی بهره بریم و آن ها را بکار بندیم.

خزعلی با تاکید بر اینکه معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری سعی بر این دارد که زنان را برای زنان به میدان بیاورد، افزود: هم در عرصه های خانوادگی و حمایت هایی که باید خود زنان از زنان داشته باشند و آسیب هایی که متوجه جامعه زنان و خانواده آنها هست با همت خودشان برطرف شود، و هم در عرصه های توانمند سازی و ارتقاء علمی، فکری، روحی و رسیدن به موقعیتی که بتوانند روی پای خودشان بایستند و باری را از دوش جامعه بردارند، همان گونه که در زمان جنگ نشان دادند صبوری، استقامت و توانمندیشان را در مسیر احیاء دین و تداوم انقلاب با تمام وجود به کار خواهند گرفت.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به آسیب‌هایی که متوجه بانوان در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و خانوادگی است، گفت: توانمندسازی، ارتقای علمی، فکری، روحی و اجتماعی زنان برای رسیدن برای اهدافشان از مهمترین راهبردهای معاونت زنان و امور خانواده دولت است.

وی با بیان اینکه زنان باید به گونه ای توانمند شوند که روی پای خودشان در جهت رسیدن به موقعیت دلخواهشان بایستند، عنوان کرد: زنان جامعه ایران باید بتوانند با استقامت، صبوری و خلاقیت ضمن رسیدن به اهدافشان باری از دوش جامعه بردارند.

خزعلی اضافه کرد: امروز نگاه به زنان باید به مانند دوره حیات امام راحل و تاکیدات رهبر معظم انقلاب جامع، کامل و بدون افراط و تفریط باشد تا شاهد بروز استعدادها و توانمندی های بانوان ایران اسلامی در تمامی عرصه ها باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه امام راحل پس از انقلاب زمینه را برای حضور و بروز استعدادها و توانمندی های بانوان ایران اسلامی محیا نمودند، اظهار کرد: امام راحل پیروزی نهضت را مدیون بانوان می دانستند و معتقد بودند زنان باید در امور اساسی و مقدرات مملکت مشارکت فعال داشته باشند.

خزعلی خاطرنشان کرد: طرح بیمه زنان سرپرست خانوار، دور کاری مادران شاغل، تسهیلات فرزندآوری در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

شایان ذکر است؛ صبح امروز نمایشگاه دست سازه های «زنان سرزمین من» با حضور دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور و خانواده به همت امور زنان جمعیت هلال احمر استان گیلان در محل این جمعیت برگزار شد.

سرمایه گذاری

سرمایه گذاری

/روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا