آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغسیاسی

جزئیات سفر رئیس جمهور به گیلان از زبان استاندار

سفر رئیس جمهورنماینده عالی دولت در گیلان با اعلام دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر به استان گیلان گفت: آیت‌الله رئیسی بعد از بازدید میدانی جلسه‌ای با اقشار جامعه از جمله دانشجویان، مدیران واحدهای تولیدی داشته و سپس جلسه شورای اداری شرکت و در آن اعضا شورای تأمین و وزرای همراه به رئیس‌جمهور گزارش عملکرد خواهند داد.

به گزارش تدبیرشرق، اسدالله عباسی امشب در گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به سفر روز جمعه رئیس‌جمهور به گیلان اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیس به استان‌ها همواره همراه با دستاورد بسیار خوب و امیدآفرین است و امیدوارم سفر فردا رئیس‌جمهور به گیلان بسیار مفید باشد.

وی برنامه‌ها و بازدیدهای رئیس‌جمهور را بر اساس مشکلات و گزارش‌های اعلام‌شده به نهاد ریاست جمهوری دانست و گفت: برنامه‌های رئیس‌جمهور بر اساس برنامه بوده و آیت‌الله رئیسی تمام بازدیدهای خود را سر زده اعلام می‌کنند که این امر نشان‌دهنده مردمی بودن رئیس‌جمهور است.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان بیشتر انگیزه انتخاب رئیس‌جمهور از کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و حضور در بین مردم رفع مشکل و برطرف کردن چالش‌ها است لذا در این راستا مشکلات احصا و به رئیس‌جمهور اعلام‌شده است.

عباسی با اعلام دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر به استان گیلان گفت: آیت‌الله رئیسی بعد از بازدید میدانی جلسه‌ای با اقشار جامعه از جمله دانشجویان، مدیران واحدهای تولیدی داشته و سپس جلسه شورای اداری شرکت و در آن اعضا شورای تأمین و وزرای همراه به رئیس‌جمهور گزارش عملکرد خواهند داد.

وی با بیان اینکه تمامی مشکلات استانی و شهرستانی در گیلان دسته‌بندی و آماده ارائه به رئیس‌جمهور است، تصریح کرد:  پروژه‌های چالشی مثل پسماند، سدها، راه‌آهن رشت_ کاسپین_آستارا، آزادراه، تنش‌های آبی، فاضلاب و هدایت آب‌های سطحی، تالاب انزلی، زمین‌های نسخ، جهش مسکن و اشتغال مهم‌ترین مشکلات گیلان بوده و تمامی نظرات کارشناسی آماده‌شده است‌.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به‌سرعت بخشیدن در تکمیل راه‌آهن رشت_کاسپین بیان کرد: یکی از موارد مهم در سفر رئیس‌جمهور به گیلان سرعت بخشیدن در تکمیل راه‌آهن رشت_کاسپین است زیرا انجام ابن کار بسیار به رشد اقتصادی منطقه کمک می‌کند.

عباسی یکی از دلایل اهمیت تکمیل راه‌آهن رشت_آستارا را توجه به اقتصاد ریلی دانست و افزود: تکمیل این‌ راه‌آهن منجر تبادل کالا با کشورهای همسایه خزر، عضو اتحادیه اوراسیا و شانگهای و همچنین استفاده صحیح از ظرفیت منطقه آزاد انزلی خواهد شد ولی برای تکمیل آن نیازمند اعتبار لازم هستیم.

وی با گله‌مندی از عدم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در گیلان گفت: ۶۰۰ پروژه نیمه‌تمام و رهاشده وجود دارد که برای تکمیل آن به ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است لذا بسیار امیدوارم در این سفر اعتبارات لازم به گیلان اختصاص پیدا کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به ظرفیت گیلان در حوزه اشتغال و صادرات محصولات مختلف بیان کرد: گیلان از امکانات خوبی در حوزه دریا کشاورزی، صنعتی و صنایع‌دستی برخوردار است که باید از این ظرفیت در حوزه افزایش صادرات از طریق محصولات فرآورده برخوردار شد.

عباسی با اشاره به توانمندی گیلان در صادرات دو میلیارد دلاری محصولات غیرنفتی به کشورهای مختلف افزود: در سال گذشته ۷۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات غیرنفتی داشتیم ولی با توجه به ظرفیت موجود این ظرفیت باید به دو میلیون دلار برسد.

وی یکی دیگر از مباحث قابل مصرح در سفر رئیس‌جمهور به گیلان را مسئله اشتغال و کاهش نرخ بیکاری دانست و تصریح کرد: در گیلان کارخانه‌های بسیار خوبی در حوزه اشغال و نساجی از جمله فومنات، صنایع ابریشم، پوشش و ایران پوپلین وجود دارد که در این خصوص تسهیلات نیم بهره و سرمایه در گردش آماده است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا