آخرین خبرهاتیتر اولعلم و تکنولوژی

مشکل جدید؛ هسته زمین به سرعت درحال سرد شدن است

هسته زمین به سرعت درحال سرد شدن است و این خود مشکل بزرگی برای زندگی در زمین است

به گزارش آخرین خبر به نقل از سایت جاینت روبوت، می دانید که هسته زمین برای بقای سیاره ما بسیار مهم است. دماهای داخلی برای آنچه ما در اینجا روی سطح انجام می دهیم بسیار مهم است. بنابراین وقتی گفته می شود که درون سیاره با سرعتی زیاد سرد می شود، باید در مورد شانس بقای طولانی مدت ما انسان ها در این گوی آبی شک کرد.
گرمای هسته زمین به چند علت مهم است، در درجه اول به حفظ میدان مغناطیسی سیاره کمک می کند و همچنین به کنترل دمای سطحی کمک می کند. آهن آتشین درخشان و روان در هسته زمین حیات اصلی در این سیاره است، اما ممکن است تا ابد چنین نباشد. و دانشمندان اکنون اعلام می کنند که دمای هسته (اکنون تقریباً 10000 درجه فارنهایت) با سرعتی بسیار سریعتر از آنچه در ابتدا پیش بینی می شد سرد می شود. اساساً، این دما از ابتدا در روند نزولی بوده است اما سرعت خنک شدنش در حال افزایش است و این یک مشکل خواهد بود.

اندازه گیری دمای دقیق هسته زمین یا ردیابی افزایش یا کاهش آن امکان پذیر نیست، بنابراین دانشمندان مجبور شده اند روش های مختلفی را برای ردیابی آنچه دقیقاً در هسته اتفاق می افتد ارائه دهند. طبق گزارش Science Alert، گروهی از سوئیس در حال تلاش برای اندازه‌گیری دما هستند تا مشخص کنند که باید نگران چه چیزی باشیم. در فرآیندی پیچیده، این گروه کریستال‌ها را گرم کردند تا دمای گوشته را تکرار کنند تا ببینند انتقال حرارت چگونه اتفاق افتاده است. با انجام این کار آنها توانستند آن را با تفاوت دمایی که در سطح می بینیم مقایسه کنند. آنها از طریق محاسبات خود به این نتیجه رسیدند که دمای هسته زمین با سرعتی زیاد در حال کاهش است که ممکن است نویدبخش خوبی برای سیاره نباشد.


واگر می خواهید ببینید که یک سیاره در زمانی که فعالیتی در هسته اش وجود ندارد، چگونه به نظر می رسد، به مریخ نگاه کنید که هیچ نقطه ای از زندگی ندارد و سیاره ای بایر است. زندگی در آن شرایط نمی تواند رشد کند و این مسیری است که زمین با این مطالعات اخیر احتمالاً به سمت آن می رود.
آیا این اتفاق قطعی است، نه؟  خبر خوب این است که دانشمندان انتظار ندارند هسته زمین به حدی سرد شود که ما در طول زندگی خود یا حتی طول عمر نسل های بعدی ما تحت تأثیر قرار بگیریم. ما این شانس را خواهیم داشت که به احتمال زیاد خیلی زودتر از زمانی که تا پایان زندگی زمین باقی مانده تیمی را به اعماق زمین بفرستیم تا جریان گدازه را مانند فیلم The Core دوباره به حالت طبیعی بازگردانند.

/آخرین خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا