آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

استاندار گیلان: عده‌ای خاص در روند انتصابات گیلان سنگ‌اندازی و دخالت نکنند

انتصاباتاستاندار گیلان با انتقاد از دخالت عده‌ای خاص در انتصابات گیلان گفت: در مسئله انتصابات اختیار و محدودیت داشته و مدیران منصوب‌شده در صورت ناکارآمدی جابجا خواهند شد.

به گزارش تدبیرشرق، اسدالله عباسی امروز در شبکه باران با تبریک میلاد باسعادت میلاد حضرت زهرا اظهار کرد: این بانوی گران‌قدر یک از اسوه‌های فداکاری و ایثار بوده و جوانان به‌ویژه بانوان باید این بانوی بزرگوار را الگوی زندگی خود قرار دهند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی و عمرانی گیلان در ابتدای دولت سیزدهم گفت: زمانی که بنده استاندار گیلان شدم این استان به‌مانند دیگر نقاط کشور در بخش‌های اقتصادی، عمرانی و معیشتی در شرایط بدی بوده است لذا باید اقدامات عاجل در این خصوص اندیشیده شود.

استاندار گیلان اولویت اول دولت سیزدهم در بدو ورود را مبارزه با کرونا دانست و گفت: در روزهای ابتدایی دولت سیزدهم روزانه ۷۰۰ نفر در کشور جان خود را از دست می‌دادند به این منظور سعی شد در سریع‌ترین زمان ممکن واکسن و تجهیزات موردنیاز وارد کشور و استان گیلان شود.

جایگاه نخست گیلان در حوزه تزریق واکسن کرونا

عباسی با تأکید بر جایگاه نخست گیلان در حوزه تزریق واکسن کرونا بیان کرد: اولویت در گیلان هم به‌مانند دیگر نقاط کشور مبارزه با کرونا بوده و با توجه به شرایط وخیم کرونایی در گیلان اقدامات خوبی انجام‌شده و بر اساس آمار گیلان در تزریق واکسن کرونا رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه گیلان به لحاظ ذخیره کالای اساسی از وضعیت خوبی برخوردار است، تصریح کرد: کشور و گیلان در چند ماه گذشته به لحاظ ذخایر کالای اساسی و ارزی مشکل داشته و در گیلان هم نگرانی وجود داشت ولی با اقدامات انجام‌شده شرایط ذخیره کالای اساسی شرایط بسیار خوب است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به برنامه دولت در خصوص کاهش قیمت کالای اساسی افزود: وضعیت تورم در کشور در چند ماه گذشته سیر صعودی بوده ولی اکنون سیر تورم نزولی و وزارت اقتصاد در پی نرخ‌گذاری است، زیرا این امر از افزایش قیمت لحظه‌ای جلوگیری می‌کند.

گله‌مندی از تکثر پروژه‌های نیمه‌تمام در گیلان

عباسی با ابراز گله‌مندی از تکثر پروژه‌های نیمه‌تمام در گیلان در حوزه‌های راهداری، سدسازی و واحدهای تولیدی گفت: در گیلان پروژه‌های بسیار زیادی به‌مانند راه‌آهن رشت کاسپین، آزادراه رشت قزوین‌ و سدهای شفارود، پلرود وجود دارد که باید به تکمیل آن توجه شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به احیای کارخانه‌های گیلان در شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: برخی از کارخانه‌های گیلان در شهرک‌های صنعتی به علت عدم تسهیلات و نبود تجهیزات در حال تعطیلی بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته از تعطیلی این واحدها ممانعت به‌عمل‌آمد.

استاندار گیلان کشاورزی را یکی از شغل‌های اساسی مردم این استان دانست و بیان کرد: در بخش کشاورزی ناامیدی وجود داشته ولی با برگزاری جلسات پی‌درپی در استان و همچنین اقدامات وزارت جهاد کشاورزی، بخشی از این مشکلات برطرف شده است.

وی از راه‌اندازی مرکز تحقیقات کیوی در غرب گیلان خبر داد و افزود: در گیلان محصولات کشاورزی متنوع‌ تولید می‌شود و در همین راستا مرکز تحقیقات کیوی در گیلان راه‌اندازی می‌شود.

ارتباط میان مردم و مسؤولان بیش از پیش تقویت شود

عباسی با تأکید بر اینکه باید ارتباط میان مردم و مسؤولان بیش از پیش تقویت شود، تصریح کرد: رئیس‌جمهور مرد جهاد خدمت بوده و در آخر هر هفته به نقاط مختلف کشور سفر می‌کنند که این امر به شناسایی مشکلات کمک و ارتباط میان مسؤولان و مردم را تقویت می‌کند و هدف بنده در گیلان به‌عنوان نماینده عالی دولت حضوری مستمر در میان مردم و اقشار مختلف جامعه است.

وی از بازدید ۶۰  واحد تولیدی در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی خبر داد و گفت: مهم‌ترین موانع موجود در کشور و گیلان مربوط به بخش مدیریت، تسهیلات، نقدینگی، تجهیزات، بوروکراسی اداری، عدم صلاحیت پیمانکاران و نظارت است، لذا باید این موانع در اسرع وقت برطرف شود.

عملکرد خوب سامانه اطلس سرمایه‌گذاری در گیلان

استاندار گیلان با اشاره به اینکه سامانه اطلس سرمایه‌گذاری در گیلان به بهترین نحو در حال اجرا است، بیان کرد: سامانه اطلس سرمایه‌گذاری و پنجره واحد کسب‌وکار در گیلان به‌عنوان اولین استان راه‌اندازی شده و اکنون ۵۲ مجوز بی‌نام در این سامانه ثبت‌شده است.

عباسی با اشاره به نقش بانک‌ها در حل پروژه‌های عمرانی در گیلان افزود: در گیلان و در حوزه سدسازی، راه‌آهن و راه‌سازی با معضل مواجه بوده برای رفع این مشکلات و در بخش تسهیلات بانک‌ها موظف هستند منابع بانکی را به این پروژه‌ها اختصاص دهند.

وی با گله‌مندی از وضعیت پسماند سراوان گفت: ظرفیت کمپوست زباله در رشت به ۵۰۰‌ تن افزایش‌یافته و تا سال آینده و یا اواخر امسال به یک‌میلیون تن‌ خواهد رسید.

استاندار گیلان جوانان را سرمایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: جوانان به این کشور امید داشته و باید این امید از طریق بسترسازی و به‌کارگیری جوانان در امور مختلف افزایش داد، به این منظور و در تبصره ۱۶ که مربوط به کمیته امداد و بهزیستی بوده، ۶ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کارشده‌اند.

جوانان معاونین فرمانداران می‌شوند

عباسی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف مدیریتی در گیلان به‌طور یقین از ظرفیت جوانان استفاده خواهد شد، تصریح کرد: باید در پست‌های مختلف ازجمله معاونین فرماندار از ظرفیت جوانان استفاده کرده و به آنان فرصت داد زیرا آینده متعلق به جوانان است لذا  هدف دولت در گیلان توجه به گام دوم انقلاب یعنی جوان‌سازی در عرصه‌های مختلف است.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد آرامش مردم گیلان در بحران‌های مختلف افزود: مردم در بحران باید احساس آرامش کنند زیرا در مواقع بارش برف و سیل همواره با نگرانی مواجه بودیم‌ به همین منظور در برف اخیر خودم‌ به‌عنوان استاندار و رئیس ستاد مدیریت بحران به تمامی مدیران دستور دادم که حق خروج از محل خدمت خود را ندارند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اهداف خود از بازدیدهای سرزده از واحدهای تولیدی گیلان بیان کرد: بازدیدها و جلسات باید با خروجی همراه بوده و در دل این بازدیدها برخی از واقعیت‌ها مشخص می‌شود، لذا نباید اجازه دهیم مردم برای حل مشکل به مرکز استان بیایند که در این صورت با مدیر آن شهرستان در هر سطحی برخورد می‌شود.

معضلی بنام افتتاح نیمه‌تمام برخی از پروژه‌های عمرانی در دولت قبل

عباسی یکی از معضلات استان گیلان را افتتاح نیمه‌تمام برخی از پروژه‌های عمرانی برشمرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژه‌های افتتاح‌شده و ملی در گیلان  به‌مانند تالار مرکزی رشت و کتابخانه گیلان نیمه‌تمام در دولت سابق به بهره‌برداری رسید که جای بسیار تأسف دارد ولی با تلاش‌های صورت گرفته مهم‌ترین دغدغه هنردوستان گیلانی یعنی تالار مرکزی رشت به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه نخبگان گیلانی در حوزه‌های مختلف از ظرفیت خوبی برخوردار هستند، تصریح کرد: به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان جلسات مختلفی را با نخبگان حوزه علمیه، دانشگاهیان برگزار و کارگروهی در این راستا تشکیل شده زیرا برای حل مشکلات و رو به شد بودن قطار توسعه در گیلان باید از ظرفیت بسیج، سپاه قدس گیلان و دیگر نهادها به بهترین نحو استفاده کرد.

جزئیات سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به گیلان

استاندار گیلان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به گیلان گفت: در این خصوص جلساتی در تهران و گیلان برگزار و تمام نیازمندی که باید در سفر دیده شود شناسایی و در جلسه با معاون اجرایی و معاون اول بستر سفر آماده‌شده و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته بسیار امیدوارم اتفاقات خوبی از این سفر عاید مردم گیلان شود.

عباسی با انتقاد از دخالت عده‌ای خاص در انتصابات گیلان بیان کرد: در چند هفته گذشته عده‌ای در بحث انتصابات سنگ‌اندازی کرده و دخالت می‌کنند درحالی‌که در مسئله انتصابات اختیار و محدودیت داشته و مدیران منصوب‌شده در صورت ناکارآمدی جابجا خواهند شد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا