آخرین خبرهااسلایدرخبر داغیادداشت

چرا از هیچ تریبونی صدای وحدت شنیده نمی شود؟/سردار سلیمانی را الگویی خود می دانیم امایادمان رفته است که اصول گرا واصلاح طلب برای او فرقی نداشت

وحدتمقاله خود را با متنی زیبا وقابل تامل از استاد شهیر وشهید دکتر علی شریعتی آغاز می کنم .اوگفت:« شیعه علی ، علی ‌وار بودن، علی ‌وار اندیشیدن، علی ‌وار احساس کردن در برابر جامعه، ‌علی وار مسؤولیت احساس کردن و انجام دادن و در برابر خدا و خلق، ‌علی ‌وار زیستن، علی ‌وار پرستیدن و علی ‌وار خدمت کردن است. »

این متن چقدر نیاز امروز جامعه ماست . سردار دلها ! دوست داشتم می ماندید ومی دیدید که آن چیزی که همواره به آن تاکید داشتید و آن وحدت وهمدلی ای را سفارش می کردید این روزها چقدر غریبه شده است .امروز از بیانیه ها وتریبونها بوی وحدت وهمدلی به مشام آدم نمی رسد.خود را نخبه می دانند،انقلابی معرفی می کننداما کلام آنها کلام نفاق است.سردار عزیز آنچه که مرا شیفته ی شما کرد تنها مجاهدات و مبارزات شما نیست بلکه اخلاق ، مرام ،مسلک ،مکتب و ترویج روحیه وحدت بود.هیچ گاه ندیدم که مبارزاتت جهت کسب قدرت برای خود باشد.هیچ وقت ندیدم که خود را وابسته به حزب و جناحی بدانی .از یک طرف خود را مطیع محض ولایت فقیه می دانی واز سوی دیگر سخنان گهر باری در تمجید از آیت الله هاشمی رفسنجانی به زبان می آوری .اینها نشان می دهدکه تو سال های قبل تر از درون شهید شده ای و از تمام علایق مادی ودنیوی دل کنده ای .کلام تو‌ امروز پیشواز تلفن های همراه شده آنجا که گفتی “آن دختر بی حجاب ، دختر من وتو است ” یا درجایی دیگر گفتی” من قبول ندارم این اصلاح طلب است و آن یکی اصول گرا ” . در تشییع جنازه ات ، ایران کامل را مشاهده نمودیم ، از همه ی چهره ها ،همه ی جناح ها ، همه ی طیف ها وهمه ی مذاهب در آن روز دیده شد . این اجماع واین وحدت، نیاز امروز کشور ماست.سردار تو ملقمه ای از صفات پسندیده بودید.
باروی کار آمدن دولت اقای رئیسی -که اتفاقا خود را دولت مستقل معرفی کرد- موج امید به راه افتاد لذا این تفکر وجود داشت که حتما این شعار ، وحدت را به همراه خود خواهد آورد . اما با کمال تاسف منجر به صف کشی گردید واین فریضه وجود دارد که گویا ایران اسلامی به دو کشور تقسیم شده است که اگر یکی از جناح مخالف نامزد مسئولیتی شود به عناوین مختلف به دنبال چیزی از زندگی شخصی او و یا از دوران مدیریت او هستیم که او را دشمن فرضی انقلاب معرفی کنیم ودر همین‌گیلان اتفاقی افتاده است که اگر استاندار چنین تفکری به ذهنش خطور کرد دمار از روزگار وی در آوریم .
برادران وخوبان بروید تاریخ افریقای جنوبی را مطالعه کنید که” نلسون ماندلا” با سیاست” می بخشم اما فراموش نمی کنم” ، توانست به جامعه خود انسجام ببخشد و از روحیه خشونت بکاهد.هر چند او سالها در زندان مخوف، عمر خود را سپری کرد، زجر های زیادی متحمل شد و حقارت کشید اما او درهای زندان رابرای مردم جامعه خود بست .نگذاشت مردمش زجر بکشند.او کینه را کنار گذاشت و به مردم خود گفت که جامعه ای به پیشرفت وتعالی می رسد که انتقام را کنار بگذارد .حضرت آیت الله رئیسی اگر به دنبال این هستی که اقتصاد فلک زده ایران را نجات دهی تعادل در سبد سیاست خارجی به همان اندازه قابل ارزش است که تزریق روحیه وحدت وآشتی در جامعه .نگاهی به گروه های شبکه های مجازی بیندازید متوجه منظورم خواهید شد خشونت ، انتقام وشهوت استیلا موج‌می زند. ای تریبون دارها، ای نویسندگان،ای صاحبان قدرت، دوستدار سردار سلیمانی بودن خوب است اما راهرو او بودن مهمتر .اینقدر نگوییم فلانی اصلاح طلب است و فلانی اصول گرا بلکه به دنبال شایسته ها باشیم

به قلم علی علی پور

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا