آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

۱۷میلیارد تومان دیگر به تسهیلات مشاغل خانگی گیلان اضافه شد

مشاغل خانگیمدیر کل هماهنگی امور سرمایه و اشتغال استانداری گیلان گفت: ۱۷ میلیارد تومان دیگر به تسهیلات مشاغل خانگی استان گیلان در سال جاری اضافه شده است.

دکتر یونس رنجکش در کمیته فنی بررسی طرح های مشاغل خانگی استان گیلان افزود: با تخصیص این مبلغ اعتبار در مجموع میزان تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری در استان گیلان به ۵۷ میلیارد تومان رسیده است.
وی اظهار داشت :تسهیلات مشاغل خانگی سال جاری در مقایسه با ۶ میلیارد تومان سال ل ۹۹ بیش از ۹ برابر افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: مهمترین سیاست در سال جاری برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اختصاص ۷۰ درصد آن به پشتیبانان و ۳۰ درصد به متقاضیان مستقل می باشد.
دکتر رنجکش با اشاره به اینکه این تسهیلات از طریق دستگاههای اجرایی مرتبط که صادرکننده مجوزهای مشاغل خانگی هستند با همکاری دو بانک عامل توسعه تعاون و رفاه پرداخت میشود خواستار تسریع در جذب این اعتبارات شد.
به گفته مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان بر اساس اعلام دبیرخانه تسهیلات مستقر در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکنون ۷۲۹ به صورت مستقل و ۱۲۲ طرح به صورت پشتیبان به بانک های عامل معرفی شده است که از این میزان بیش از ۳۰ درصد از تسهیلات مرحله اول پرداخت گردید.
وی یادآور شد :با توجه به زمان محدود تا پایانه بهمن ماه برای پرداخت این تسهیلات دستگاههای اجرایی و بانک‌های عامل می‌بایست با برنامه‌ریزی و جدیت بیشتر در مدت باقی مانده پرونده های موجود را تعیین تکلیف کنند.
رنجکش تاکید کرد :با توجه به تصمیمات کمیته فنی در این جلسه دستگاه های اجرایی موظف هستند ظرف مدت یک هفته کلیه متقاضیان پشتیبان را جهت دریافت تسهیلات تخصیصی جدید به بانک های عامل معرفی کنند و در صورت وجود تسهیلات مازاد از مجموع اعتبارات این بخش مابقی به متقاضیان مستقل اختصاص یابد .
وی ادامه داد :مشاغل خانگی نقش مهمی در افزایش میزان درآمد خانوارها داشته و ساماندهی آنان به واسطه وجود پشتیبانان می تواند هدف گذاری ها را بهتر اجرایی کند.
در این جلسه همچنین چند طرح جدید نیز به تصویب رسید.

مشاغل خانگی

/استانداری گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا