آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

ساماندهی تالاب عینک رشت با مشخص شدن مالکیت آن

تالاب عینک رشترئیس کل دادگستری گیلان: صدور سند مالکیت نخستین گام برای ساماندهی تالاب عینک رشت است.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال و موضوع بررسی راهکار‌های حفظ و استفاده بهینه از تالاب عینک ، با اشاره به آسیب‌های کمی و کیفی این تالاب، گفت : امروزه تالاب عینک کارکرد و ساختار اصلی خود را از دست داده و نخستین گام برای ساماندهی آن مشخص شدن مالکیت این تالاب به مساحت بیش از ۷۰ هکتار و صدور سند در کمترین زمان ممکن است.

وی ساخت و ساز‌های غیر مجاز در بستر تالاب را موجب بروز مشکلات فراوانی دانست و افزود : مالکان زمین در بستر تالاب حق ساخت بنا ندارند ، زیرا این سازه‌های غیرقانونی علاوه بر کاهش زیبایی چشم انداز تالاب، سبب ورود فاضلاب‌های خانگی به تالاب می‌شود.

ساماندهی تالاب عینک رشت با مشخص شدن مالکیت آن

رئیس کل دادگستری گیلان گفت:به دلیل ورود فاضلاب‌های شهری به تالاب عینک، گونه‌های مهاجم گیاهی رشد کرده که باید برای رفع آن راهکاری اندیشیده شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی افزود: از این پس شهرداری مکلف است تا از ساخت و ساز هر بنایی در بستر تالاب جلوگیری کرده و با ساماندهی وضعیت تالاب ، برای ادامه فعالیت تجاری اشخاصی که اطراف تالاب ساخت و ساز کرده اند، مکان دیگری را برای کسب و کار آن‌ها در نظر گرفته شود.

ساماندهی تالاب عینک رشت با مشخص شدن مالکیت آن

/خبرگزاری صداوسیما

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا