آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

بانک های عامل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در گیلان را تسریع کنند

مشاغل خانگیمدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی توسط بانک های عامل استان شد

دکتر یونس رنجکش در کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان فومن افزود : بیش از ۳۳ میلیارد تومان پرونده دریافت تسهیلا بر اساس اعلام دبیرخانه به بانک های توسعه تعاون و رفاه استان ارسال شده که تاکنون هفت میلیارد تومان آن پرداخت شده است .
وی اظهار کرد : این میزان پرداخت با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و محدودیت زمانی برای جذب اعتبارات مناسب نیست و باید روند پرداخت ها شدت گیرد.
وی یاد اور شد : با توجه به اقدامات خوبی که سال گذشته بویژه در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی به پشتیبان در استان انجام شده است میزان تسهیلات در سال ۱۴۰۰ با افزایش بیش از شش برابری به حدود ۴۰میلیارد تومان رسید.
وی اضافه کرد : اگر این تسهیلات به موقع جذب نشود احتمال کاهش ان در سال آینده وجود دارد که به نفع استان نیست.
وی گفت : از دستگاههای اجرایی و بانک های عامل انتظار است تا با هماهنگی و پیگیری هایی که دبیرخانه مستقر در اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با همکاری فرمانداری ها خواهند داشت تو پایان بهمن ماه این تسهیلات جذب شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تسهیلات اختصاص یافته به شهرستان فومن اشاره و افزود : از محل مشاغل خانگی یک میلیارد تومان و از محل تسهیلات تبصره ۱۶ برای حمایت از اشتغال افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی امسال ۲۵میلیارد تومان اختصاص یافت که روند پرداخت این تسهیلات رضایتبخش نیست و باید با پیگیری های شهرستان تسریع شود.
مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان همچنین به پرداخت بیش از ۲۴میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی از محل صندوق توسعه ملی با عنوان اشتغال پایدار روستایی و طرح فراگیر در فومن طی سه سال گذشته اشاره و افزود رصد تعهد اشتغال ۳۷۰نفری از محل این تسهیلات از مهمترین پیگیری ها باید باشد.
به گفته دکتر رنجکش برای شهرستان فومن در سال جاری از محل تسهیلات مختلف ۹۱۹شغل تعهد شده وجود دارد که تاکنون بیش از ۶۰درصد ان انجام شده است که باید توسط دستگاههای اجرایی در مدت زمان باقی مانده پیگیری شود.
وی از فرماندار فومن خواست در خصوص تشکیل جلسات هفتگی برای پیگیری روند تسهیلات پرداختی و همچنین احیای سه واحد تملک شده توسط بانک ها و ۱۳۷واحد غیر فعال اقدام نمایند.
در ادامه این جلسه که به ریاست سرپرست فرماندار ی فومن برگزار شد دستگاههای اجرایی و بانک های عامل گزارشی از روند اقدامات انجام شده ارایه و تسریع در روند پرداخت تسهیلات و پیگیری ها توسط فرمانداری مورد تاکید قرار گرفت.
بازدید از یک واحد تولید مرغ مادر که از محل تسهیلات اشتغال روستایی تسهیلات دریافت کرده بود و بررسی برنامه طرح توسعه و مشکلات آن از دیگر برنانه های مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتعال استانداری و هیات همراه به فومن بود.

سدسفیدرود

/استانداری گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا