آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

رضاخواه، نماینده مجلس: سیاست‌های اشتباه وزیر صمت درباره صنعت خودرو هزینه‌های بسیاری به کشور وارد می‌کند

صنعت خودروعضو ناظر مجلس در شورای رقابت با انتقاد از سیاست اشتباه وزیر صمت درباره صنعت خودرو، گفت: روش فعلی وزارت صمت نادرست است، چراکه اصرار بر افزایش قیمت خودرو با وجود انحصار در بازار و عدم تعهد خودروسازان به ارتقا کیفیت موجب ناکارآمدی صنعت خودرو شده است به گونه‌ای که در شرایطی که مردم از این شرکت‌ها راضی نیستند، خودروسازان نیز به صورت مستمر به دنبال گران کردن محصولات خود هستند.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با انتقاد از سیاست اشتباه وزیر صمت درباره صنعت خودرو، گفت: خودروسازان هیچ برنامه‌ای برای کاهش مصرف سوخت خودرو ندارند حال آنکه شرکت‌های خودروساز در دنیا در حال تولید خودروهای برقی و کم مصرف هستند.

مجتبی رضاخواه درباره سیاست وزارت صمت مبنی بر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو، گفت: روش فعلی وزارت صمت نادرست است، چراکه اصرار بر افزایش قیمت خودرو با وجود انحصار در بازار و عدم تعهد خودروسازان به ارتقا کیفیت موجب ناکارآمدی صنعت خودرو شده است به گونه‌ای که در شرایطی که مردم از این شرکت‌ها راضی نیستند، خودروسازان نیز به صورت مستمر به دنبال گران کردن محصولات خود هستند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: بیش از 4 دهه از صنعت خودروسازی حمایت شده و با روش‌های مختلف به خودروسازان یارانه و سوبسید پرداخت شده است اما خودروهای تولیدی داخلی با همتایان آنها در سایر کشورها قابل مقایسه نیست.

خودروسازان هیچ برنامه‌ای برای کاهش مصرف سوخت ندارند

وی اضافه کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت ادعا می‌کند که تولید خودرو در سال‌های آینده به 3 میلیون دستگاه در سال می‌رسد، اما این سوال مطرح می‌شود که برنامه افزایش تیراژ تولید برای چه خودرویی انجام می‌گیرد؟ منظور خودروهای کنونی است که روز به روز بر قیمت آن‌ها افزوده می‌شود و کیفیت آن‌ها نامطلوب و مصرف سوخت این خودروها بسیار است؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در حال حاضر برای سوخت خودروها یارانه پرداخت می‌شود، آیا در صورت تحقق برنامه تولید 3 میلیون خودرو، حجم یارانه تحمیلی برای تامین بنزین خودروها افزایش می‌یابد، ادامه داد: خودروسازان هیچ برنامه‌ای برای کاهش مصرف سوخت ندارند حال آنکه شرکت‌های خودروساز در دنیا در حال تولید خودروهای برقی و کم مصرف هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس با طرح این پرسش که وزیر صنعت، معدن و تجارت تا چه زمانی به دنبال پافشاری بر سیاست اشتباه خود در زمینه خودرو است؟ تصریح کرد: سیاست‌های کلان وزیر صمت اشتباه بوده و هزینه‌های بسیاری به کشور وارد می‌کند و مردم نیز نیز از کیفیت خودروها راضی نیستند

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا