آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

آمریکا: از مذاکرات مستقیم میان ایران و عربستان استقبال می کنیم / به حمایت خود از ائتلاف عربستان در حمله به یمن پایان داده ایم

مذاکراتسخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد از مذاکرات مستقیم میان ایران و عربستان استقبال می کنیم و امیدواریم این گفت و گوها به کاهش تنش ها کمک کند. ند پرایس گفت که در این راستا آمریکا به حمایت خود از ائتلاف عربستان در حمله به یمن پایان داده و فروش سلاح های مربوطه را متوقف کرده اما متعهد به کمک به ریاض برای بهبود توانایی اش در دفاع از خود است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد از مذاکرات مستقیم میان ایران و عربستان استقبال می کنیم.

به گزارش تدبیرشرق، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: ما از مذاکرات مستقیم میان ایران و عربستان استقبال می کنیم و امیدواریم این گفت و گوها به کاهش تنش ها کمک کند.

او اضافه کرد: هر دو کشور نقش بالقوه سازنده ای برای ایفا و کمک به تضمین امنیت منطقه ای دارند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اخیرا از دیدار کوتاه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با همتای عربستانی خود در حاشیه نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد پاکستان خبر داده بود.

ند پرایس همچنین مدعی شد مقاومت انصارالله یمن در برابر حملات و تجاوزهای ائتلاف سعودی مانعی در مقابل تلاش های صلح و همچنین وضعیت بشر دوستانه را بدتر می کند.

وی با استقبال از تلاش اخیر شورای امنیت برای محکوم کردن و تلاش برای پایان دادن به این حملات، مدعی شد که آمریکا همچنان متعهد به کمک به دستیابی به راه حل دائمی برای بهبود زندگی مردم یمن و فراهم کردن شرایط برای کمک به مردم یمن در تعیین سرنوشت خود است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که در این راستا آمریکا به حمایت خود از ائتلاف عربستان در حمله به یمن پایان داده و فروش سلاح های مربوطه را متوقف کرده اما متعهد به کمک به ریاض برای بهبود توانایی اش در دفاع از خود است.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا