آخرین خبرهاخبر داغفرهنگی و هنری

میزبانی حمام حاجی رشت از هنرمندان تئاتر

حمام حاجیحمام حاجی یکی از اماکن تاریخی رشت در محله قدیمی ساغریسازان است که قدمت ۱۳۰ ساله دارد و معماری آن به سبک قاجاری می‌باشد.

این مکان در سال ۸۳ ثبت ملی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شد و امروز این مکان پس از مدت ها متروکه بودن و در حالی که روز به روز به سوی فرسوده تر شدن میرفت و بلا استفاده بوده است، اکنون میزبان گروهی از هنرمندان تئاتر شهر شده که قصد دارند با استفاده از این مکان، اثری در قالب آف استیج که یکی از سبکهای جدید تئاتر در جهان است را تولید و به معرض اجرا بگذارند.
محمد مهدی شیاسی ارانی به عنوان تهیه کننده و کارگردان این تئاتر گفت:
حوزه هنری استان گیلان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت، شورای اسلامی شهر رشت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان در جریان این پروژه فرهنگی هنری قرار گرفته و تا اکنون نیز نهایت همکاری در جهت آماده سازی فضای اجرا و همچنین امور اداری و پیشبرد تولید اثر را با گروه تولید داشته اند.
این اثر که هم اکنون در مرحله تولید است میبایست پس از آماده سازی کامل، مجوزهای لازم خود را جهت اجرا از دستگاه های مربوطه کسب نماید و تا اکنون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نهایت همکاری را با این پروژه داشته و امیدواریم با همکاری و مساعدت دستگاه های مربوطه و تلاش تیم تولید، به زمان اجرای این برنامه که برای دیماه سال جاری برنامه ریزی شده برسیم.
همچنین شیاسی از عباس مؤذن به عنوان نویسنده این اثر نام برد.
امید است که این پروژه بتواند مراحل تولید خود را به بهترین شکل ممکن پشت سر گذاشته و با اخذ مجوزهای لازم به معرض اجرا گذاشته شود.
با آرزوی موفقیت برای این گروه هنری و با تشکر از تمامی دست اندرکاران، ادارات و ارگان هایی که از این اثر و تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری شهر حمایت به عمل می‌آورد.

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا