آخرین خبرهااستان هااسلایدرتیتر اول

نهضت آسفالت، وعده ای که فراموش نشد/بوی قیر در شهر براه افتاد

حال که آسفالت معابر شهری به یکی از مهمترین درخواست‌های مردم رشت تبدیل شده است، مدیریت شهری نیز به این وظیفه خود آگاه شده و چندی است که می بینیم بوی مشمئزکننده قیر در کوچه پس کوچه های شهرمان، به بویی معطر از گلاب تبدیل شده است چراکه این معضل را به سمت ناپدید شدن پیش می برد. البته این موضوع چندی پیش دستمایه اعتراض

اختصاصی تدبیر شرق: سیدامیرحسین علوی شهردار رشت هفته گذشته در افتتاحیه فستیوال خوراک، ساختن شهری آرمانگرا و تحول خواه را هدف دوره جدید مدیریت شهری ذکر کرد و گفت: ” مجموعه مدیریت شهری رشت، تلاش می‌کند تا پایان امسال بخشی از عقب‌ماندگیهای شهر رشت جبران شود. ” اما یکی از مهمترین عقب ماندگی ها که بدجور توی ذوق رشتوندان می زند کیفیت نامرغوب آسفالت معابر شهری است که انتظار می رود مورد عنایت جدی شهرداری رشت قرار بگیرد.
همانطور که می دانیم آسفالت به عنوان جایگزین خیابان‌های خاکی قدیم، به عنوان اصلی‌ترین کف پوش خیابان، نقشی بسیار مهم در زیبایی شهر، احساس راحتی و رضایت شهروندان دارد، چرا که به محض خروج فرد از منزل، بر روی این پوشش قرار می‌گیرد که وظیفه‌اش ترسیم مسیرهای عبور و مرور افراد است. کیفیت آسفالت شهر آنقدر اهمیت دارد که تا حد زیادی کارنامه موفقیت مدیران شهری را با آن تراز می کنند، چرا که اگر این مهم، وصله پاره‌ای ناهمگون و بدمنظر باشد، علاوه بر زشتی چهره شهر، آسیب جدی به وسائل نقلیه می زند که نه تنها ستون فقرات مردم را به فنا می دهد بلکه ممکن است باعث ایجاد تصادف و ترافیک نیز گردد، پس پر بیراه نیست که بها دادن به این مهم را نهضت آسفالت بنامیم.
حال که آسفالت معابر شهری به یکی از مهمترین درخواست‌های مردم رشت تبدیل شده است، مدیریت شهری نیز به این وظیفه خود آگاه شده و چندی است که می بینیم بوی مشمئزکننده قیر در کوچه پس کوچه های شهرمان، به بویی معطر از گلاب تبدیل شده است چراکه این معضل را به سمت ناپدید شدن پیش می برد.
البته این موضوع چندی پیش دستمایه اعتراض و شکوایه مسعود عباس نژاد عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز قرار گرفت اما هنوز کلام این عضو شورای شهر تمام نشده بود که ماشین های حمل قیر و غلطکها در شهر براه افتاد، البته نه بخاطر سخنان این عضو شورای شهر، بلکه شهردار رشت پیشتر با تعیین نمایندگانی از معاونت حمل و نقل و سازمان عمران شهرداری، نسبت به شناسایی و احصا معابر فاقد آسفالت و اولویت دار مناطق و همچنین تعیین میزان تناژ و مساحت آسفالت مورد نیاز در خیابانهایی که با مشکل آسفالت مواجه هستند اقدام کرده بود و اکنون با اولویت بندی مناسب، در سه فاز در برنامه ها و دستور کار مدیریت شهری قرار داده است.
امروز اگر در رشت زندگی می کنید باید بوی معطر قیرپاشی را حس کنید بویی که نشان از عمل به وعده های شهردار رشت می دهد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا