آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

شهردار بندر کیاشهر در دیدار با خانواده مرحوم محمد‌ ولی‌خواه:پاسداشت مفاخر شهر بندر کیاشهر رسالت مدیریت شهری در برابر نسل آینده است

مدیریت شهریمرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر در دیدار با خانواده مرحوم محمد‌ ولی‌خواه وظیفه مدیریت شهری را پاسداشت مفاخر شهر دانست و گفت: گرامیداشت بزرگان علمی و دینی شهر بندر کیاشهر رسالت مدیریت شهری در برابر نسل آینده است.

به گزارش تدبیرشرق، مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر امروز(دوشنبه 22 آذر) به همراه اعضای شورای اسلامی شهر با خانواده مرحوم محمد‌ ولی‌خواه دیدار کردند و در این دیدار با بیان اینکه پاسداشت مفاخر شهر وظیفه مدیریت شهری است اظهار داشت: گرامیداشت بزرگان علمی و دینی شهر بندر کیاشهر رسالت مدیریت شهری در برابر نسل آینده است.

شهردار بندر کیاشهر کمک به ماندگاری یاد و خاطره و آثار ارزشمند بزرگان علمی و دینی را توسط مدیریت شهری مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: یاد بزرگان و مفاخری چون مرحوم ولی‌خواه همواره در میان ما خواهند ماند زیرا آثار این بزرگواران آنها را در تاریخ جاودان کرده است.

عاطفی با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت شهری نگاه همه جانبه و توسعه محور در تمامی عرصه‌های عمرانی، اجرایی، خدماتی و فرهنگی مورد توجه است تصریح کرد: در همین راستا پاسداشت و بزرگداشت مفاخر بندر کیاشهر در اولویت قرار دارد و معتقدم غفلت در این حوزه قابل قبول نیست.

* معرفی مفاخر بندر کیاشهر منجر به جریان‌سازی فرهنگی خواهد شد

حاتم پورباقری رئیس شورای شهر بندر کیاشهر نیز در این دیدار وجود علما، اندیشمندان، ادبا، اساتید و مفاخر برجسته در بندر کیاشهر را نشان دهنده اصالت و هویت منحصربفرد این شهر ذکر کرد و بیان داشت: خوشبختانه شورای اسلامی شهر و شهرداری بندر کیاشهر نسبت به این امر مهم اهتمام ویژه‌ای دارند.

پورباقری با تاکید بر اینکه مفاخر بندر کیاشهر در اصل گنجینه‌های باارزش این شهر هستند تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر بندر کیاشهر در مسیر معرفی مفاخر که منجر به جریان‌سازی فرهنگی خواهد شد با نهادهای فرهنگی متولی هم تعامل خوبی دارد.

* ظرفیت‌های غنی و بی‌نظیر بندر کیاشهر در بخش‌های علمی و پژوهشی

ابراهیم حقانی نایب رئیس شورای شهر بندر کیاشهر نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بندر کیاشهر ظرفیت‌های غنی و بی نظیری در تمامی حوزه‌ها از جمله بخش‌های علمی، ادبی و پژوهشی دارد اضافه کرد: لازم است چهره‌های برجسته بندر کیاشهر به‌عنوان فخر این شهر به شهروندان و گردشگران معرفی شوند تا به ‌عنوان الگو و اسوه مردم قرار گرفته و از این طریق راه صحیح به نسل جدید نشان داده شود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر كياشهر، شهردار بندر کیاشهر و اعضای شورای اسلامی شهر در این دیدار با اهدا لوح تقدیر به خانواده مرحوم محمد‌ ولی‌خواه این پژوهشگر دینی، ادای احترام کردند.

گفتنی است، دکتر محمد ولی خواه متولد ۲۸ تیر ۱۳۳۹ در خانواده مذهبی در بندرکیاشهر به دنیا آمد، وی بعد از سربازی با قبولی در کنکور در مدرسه عالی شهید مطهری در رشته معارف اسلامی مشغول به ادامه تحصیل شد.

ولی‌خواه به واسطه فعالیت‌های تاثیرگذارش به عنوان‌های مختلف از جمله بخشدار و معاون فرماندار و سرپرست فرمانداری شهرستان‌های دلیجان و تفرش انتخاب شد و به علت علاقه خاصی که به معارف اسلامی و علوم قرآنی و ادیان الهی داشت در این زمینه به تحصیل پرداخت و کارشناشی و کارشناسی ارشد در رشته علوم قرآن و حدیث را اخذ نمود.

وی دوره دکترای را در رشته فلسفه از منظر قرآن از آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان و همچنین دکتری در رشته فلسفه در جامعه اسلامی در لندن در سال ۱۳۹۶ گذراند و با توجه به علاقه به امر آموزش و پرورش، وارد حوزه تعلیم و تربیت شد.

محمد ولی‌خواه همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران، مدیر گروه الهیات، معاون دانشگاه تربیت معلم، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل، عضویت هیات علمی مرکز آموزش عالی انفورماتیک بود و پس از بازنشستگی از دانشگاه به فکر تاسیس موسسه قرآنی در زادگاه خویش افتاد و بعد از تلاش‌های بسیار موفق به تاسیس موسسه قرآنی نورالثقلین در بندر کیاشهر شد.

ایشان به جهت حل مشکلات معیشتی هموطنان بندرکیاشهر تصمیم به ایجاد یک موسسه خیریه برای کمک به افراد کم‌برخوردار اقتصادی کرد.

از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه مرحوم ولی‌خواه، گردآوری مطالب علمی و دینی بود و حاصل تجربه یک عمر زندگی و تحصیل ایشان کتب متعددی در حوزه قرآن و عترت تحت عناوین فکر و ذکر، مروری بر صحیفه سجادیه، نکته‌ها، با مصدومین، ظرافت، درآمدی در تاریخ قرآن کریم، خاک و افلاک، مرور و محتوای قرآن کریم شیوه های بیان در قرآن کریم است که از ایشان به چاپ رسیده است.

مدیریت شهری

مدیریت شهری

مدیریت شهری

مدیریت شهری

مدیریت شهری

مدیریت شهری

مدیریت شهری

 

 

 

/واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر كياشهر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا