آخرین خبرهاخبر داغفرهنگی و هنری

جوکر؛ بازیگرانی که باید بخندانند و نخندنند

جوکربا اینکه ایده اصلی آن از ژاپن و کشور‌های دیگر رسیده، اما به وضوح توانسته یک شو حقیقی (رئلیتی شو) و تصویری واقعی از آدم‌ها را نشان دهد.

بعد از مدتی وقفه در نمایش‌های طنز با برنامه جدیدی رو به رو هستیم به نام جوکر. با اینکه ایده اصلی آن از ژاپن و کشور‌های دیگر رسیده، اما به وضوح توانسته یک شو حقیقی (رئلیتی شو) و تصویری واقعی از آدم‌ها را نشان دهد.

به گزارش فرارو، در این برنامه ۶ ساعت ۸ هنرمند باهم در یک خانه مهمان هستند. آن‌ها خیلی طبیعی و بدون نقش بازی کردن سعی می‌کنند دیگران را بخندانند. افراد انتخاب شده در فصل اول این سریال خودشان تا حدودی از چهره‌های شناخته شده طنز سینما و تلویزیون هستند. مجری برنامه یا همان میزبان سیامک انصاری پشت دوربین مخفی نشسته و هر لحظه بازیگران را زیر نظر دارد. هر لبخند اشتباهی باعث گرفتن کارت زرد و در نهایت قرمز و اخراج بازیگر می‌شود.

کنون سه قسمت از مجموعه جوکر ایرانی پخش شده است. در فصل سوم که به نظر می‌رسد حذفیاتی هم داشته است. یکی دیگر از شرکت‌کنندگان با گرفتن کارت قرمز از مسابقه حذف شد. حذف این بازیگر طنز با ورود یک میهمان و جوک‌هایش که در فضای مجازی به شهرتی دست پیدا کرده اتفاق افتاد.
در قسمت سوم هم کمابیش مثل دو قسمت قبل اتفاق‌های خنده‌داری می‌افتد. همه بازیگران حاضر در برنامه جوکر تا پایان قسمت سوم یک کارت زرد یا کارت قرمز گرفته‌اند به غیر از یک نفر.
برنامه جوکر ایرانی که کارگردانی‌اش را احسان علیخانی برعهده دارد و از د و تیتراژ پایانی‌اش را سینا حجازی خوانده است هر هفته شنبه‌ها از پلتفرم فیلیمو پخش می‌شود. در اینجا نگاهی داریم به شخصیت‌های این فصل و سابقه کاری آن‌ها در حوزه طنز. (اگر برنامه جوکر را تماشا نکرده‌اید، خطر اسپویل وجود دارد)

سیامک انصاری

مجری جوکر

سیامک انصاری مجری و گرداننده برنامه جوکر است. او در اتاقی جداگانه نشسته و از طریق دوربین‌ها تمام اتفاقات را از زوایای مختلف تماشا می‌کند. البته واضح است که بیشترین نقش را تیم کارگردانی احسان علیخانی بر عهده دارد و نقش انصاری در حد اجرا است. هر شرکت کننده‌ای که کارت قرمز می‌گیرد و حذف می‌شود به اتاق سیامک انصاری می‌رود و آنجا در کنار هم به کارها و حرف‌های بازیگران حاضر در برنامه می‌خندند.

امین حیایی

امین حیایی
امین حیایی، از شناخته شده‌ترین چهره‌های سینما و تلویزیون که بار‌ها برای نقش‌های مختلف در ژانر‌های طنز و جاهل به محبوبیتی خاص رسیده است. او در این نمایش ۶ ساعته جوکر به خوبی در قالب نقش خود به صورت جدی فرو می‌رود و تا الان تنها یک کارت زرد گرفته است. حیایی با استفاده از جملات جدی در عین حال با زمینه طنز سعی می‌کند همراهان خود را بخنداند. مهم‌ترین نکته در این کار واقعی بودن حرکات و رفتار بازگیر است. حیایی تا اینجای کار به خوبی از عهده این نقش برآمده است.

امیر مهدی ژوله

امیر مهدی ژوله
نویسنده جوانی که از یادداشت نویسی در چلچراغ آغاز به کار کرد. سپس پای ثابت متن‌های طنز مهران مدیری شد و حالا تبدیل به هنرپیشه طنز شده است. البته ناگفته پیداست که او برای نقش بازی کردن زیاد گزینه مناسب یا خنده داری نیست. او با کلام و نوشتارش می‌تواند مخاطب را بخنداند که در برنامه جوکر با توجه به سابقه خوبی که در این زمینه داشت خیلی موفق نبود. او در جوکر تایم خود که نمایشی ۵ دقیقه‌ای برای خنداندن بقیه بود هم نتوانست خیلی قوی عمل کند. با اینکه باعث شد یک نفر کارت زرد بگیرد (امیر کاظمی) ولی در مجموع خودش با گرفتن دو کارت بعد از سه قسمت از بازی حذف شد.

سام درخشانی

برنامه جوکر سام درخشانی

هنرپیشه‌ای با چهره‌ای آرام که هرگز نمی‌شد او را در قالب طنز تصور کرد. تا زمانی که با زوج هنری خود پژمان جمشیدی وارد عرصه سینما شد. آن‌ها به قدری در این کارکتر‌های کمی نادان و مضحک خوب جا افتادند که نا خودآگاه با دیدن آن‌ها لبخند به لب هر کسی می‌آید. سام درخشانی نقش زیادی بازی نمی‌کند. تنها گاهی با پراندن تکه‌های کلامی فضا را ملتهب و درگیر می‌کند. او بیشتر به کار خودش سرگرم است و تمام تلاشش حذف نشدن است. ولی تا اینجای برنامه جوکر ایرانی یک کارت زرد به خاطر خندیدن اشتباهی گرفته است.

سهیل مستجابیان

جوکر احسان علیخانی

سهیل مستجابیان را شاید بتوان جدی‌ترین و ساکت‌ترین فرد شرکت‌کنندگان جوکر خواند. او به قدری جدی و محکم در مقابل شلیک خنده‌ها ایستاده که تنها کسی است که هنوز هیچ کارت اخطاری دریافت نکرده است. او را در ایران به سلطان دابسمش یا لبخوانی می‌شناسند. بازیگری کرده، اما بیشترین فالوئر‌ها را در اینستاگرام دارد. مستجابیان علی رغم اینکه در زمان جوکرتایم خود نمایشنامه‌خوانی خلاقانه‌ای داشت ولی در کل نقش خاصی برای خنداندن دیگران ایفا نکرده و خودش هم اصلا تن به خنده نداده است.

امیر کاظمی

جوکر فیلیمو نمایش
امیر کاظمی جوان‌ترین عضو شرکت‌کننده برنامه جوکر است. بازیگر است و همزمان سریال جزیره با بازی او در حال پخش است. او چهره‌ای بشاش و شاد دارد و زمینه برای خندیدنش زیاد فراهم شد. در دو قسمت اول کارت اخطار و خروج گرفت و از بازی حذف شد. فرصتی برای خنداندن دیگران برایش فراهم نشد.

هومن حاج عبداللهی

جوکر قسمت

هومن حاجی عبداللهی، یکی از شناخته شده‌ترین چهره‌ها در ایفای نقش و لهجه مازنی در سریال پایتخت بود. او توانست در تمام قسمت‌های این سریال حضور پر رنگ و غیر تکراری داشته باشد. کارکتر او برای مخاطب با همان تصویر رحمت در پایتخت جذاب و خنده دار است. حاجی عبداللهی در مهمانی جوکر خیلی زود پوشش خود را عوض کرد و با لباسی کهنه و مندرس یه ادامه مهمانی رسید. همین شخصیت او با حرکات توام با طنز و گاهی لهجه مازنی او می‌تواند باعث خندیدن همراهانش شود. او تا اینجا یک کارت زرد گرفته است.

رضا نیکخواه

جوکر

او مسن‌ترین عضو این گروه است. چهره‌ای آرام و متشخص دارد و به تعبیر ژوله شبیه دیپلمات‌هاست. اما با حرکات بدن و کلام تا اینجا توانسته همراهان زیادی را به کارت زرد برساند. او چهره‌ای دارد که به نظر نمی‌رسد قدرت خنداندن داشته باشد. اما به قدری زیرپوستی این حرکات را انجام می‌دهد که نا خودآگاه مخاطب پشت دوربین هم خنده اش می‌گیرد. او در قسمت سوم کارت زرد گرفت.
رضانیکخواه در مصاحبه‌ای به کمک‌های دخترش اشاره کرده است و اینکه با تماشای نسخه‌های دیگر این برنامه از کشورهای دیگر، ایده زیادی گرفته است.

بیژن بنفشه خواه

جوکر ایرانی

او کارکتری ساکت و سر به زیر دارد. خنداندن او کار سختی نبود. بنفشه‌خواه در قسمت دوم حذف شد. خودش مدعی بود که توانایی خنداندن کسی را ندارد. اما به راحتی خنده از دست خودش در رفت و از بازی خارج شد.

شخصیت‌های مهمان

علی لک پوریان

جوکر؛ فصلی برای خندیدن

کارکتری بود که به عنوان مهمان وارد این بازی شد. در قسمت دوم با بازی «بغلی بگیر» پیش مهمان‌ها آمد و در حالی که خودش همزمان می‌خندید از آن‌ها می‌خواست نخندند. در این بازی رضا نیکخواه با بیان کلامی توانست باعث خنده بازیگران شود. در نهایت قبل از اینکه همه شرکت‌کنندگان از حرف‌ها و حرکات رضا نیکخواه بخندند و حذف شوند، بازی تمام شد.

ایرج ملکی

جوکر

چهره‌ای که در فضای مجازی شناخته شده‌تر است، مهمان قسمت سوم جوکر بود. او با ورودش باعث شد همه از ترس خنده نگاه از او بردارند. در نهایت همه تلاش هایش برای خنداندن بازیکنان منجر به حذف امیر مهدی ژوله شد. از مهمانی ۶ ساعته جوکر تنها یک ساعت باقی مانده است. باید دید در آن چه کسی موفق می‌شود بدون کارت زرد به پایان بازی و برنده شدن چمدان پول‌ها بشود.
/فرارو

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا