آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

شهردار بندر کیاشهر در جلسه مشترک با نماینده مردم شهرستان‌ آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس:ضرورت بازنگری زودتر از موعد طرح جامع شهری؛ ساخت و ساز در بندر کیاشهر قفل شده است

طرح جامع شهریمرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر در جلسه مشترک با ابراهیم نجفی نماینده مردم شهرستان‌ آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس و اعضای شورای شهر ضمن تاکید بر ضرورت بازنگری زودتر از موعد طرح جامع شهری گفت: ساخت و ساز در بندر کیاشهر قفل شده است.

به گزارش تدبیرشرق، مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر پنج شنبه 18 آذر در جلسه مشترک با ابراهیم نجفی نماینده مردم شهرستان‌ آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس که با حضور اعضای شورای شهر بندر کیاشهر برگزار شد اظهار داشت: درآمدها و ثروت‌های مخفی‌ای در شهر بندر کیاشهر وجود دارد که متاسفانه شهر به دلایلی از آن بی‌بهره‌ مانده است.

شهردار بندر کیاشهر نبود درآمدهای پایدار برای اداره شهر و لزوم برون رفت از این چالش را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: زمینه‌سازی برای صدور پروانه‌های ساخت و رفع مشکلات و موانعی که در این مسیر وجود دارد علاوه بر رفع دغدغه مردم، به شهرداری هم در بحث کسب درآمد و حل چالش‌هایی که با آن مواجه است کمک می‌کند.

عاطفی بحث حرایم و کاربری‌های داخل محدوده شهر بندر کیاشهر را از دیگر موضوعاتی که حل و فصل آن به کمک و رایزنی نماینده مردم شهرستان‌ آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس نیاز دارد اعلام کرد و گفت: تفاوت طرح هادی و طرح جامع شهر باعث شده اراضی زیادی در حریم قرار گیرند.

وی بازنگری زودتر از موعد طرح‌ جامع را یکی از راه‌های حل مشکلات اشاره شده خواند و یادآور شد:‌ در حال حاضر شهر بندر کیاشهر از حیث ساخت و ساز قفل شده است و علاوه بر کاهش شدید درآمدشهرداری ، مردم هم واقعا در این زمینه دچار مشکل شده‌اند.

شهردار بندر کیاشهر وجود بیش از 300 کوچه خاکی و نامناسب بودن آسفالت سطح شهر را هم از دیگر مشکلات موجود این شهر ذکر کرد و افزود: در بحث اعتبارات بازآفرینی، اعتبارات بافت فرسوده و تخصیص قیر رایگان به کمک و مساعدت نماینده مردم شهرستان‌ آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس نیاز داریم.

عاطفی افزایش سهمیه قیر بندر کیاشهر را هم خواستار شد و تصریح کرد: احیای تالاب و ساماندهی فاضلاب هم از دیگر ضروریات بندر کیاشهر محسوب می‌شود که در صورت عملیاتی شدن آن، سهم قابل توجهی از مشکلات شهر بندر کیاشهر حل و فصل می‌شود.

وی کمبود ماشین‌آلات حمل زباله، تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی در شهر بندر کیاشهر و لزوم تخصیص اعتبارات در این بخش‌ها را هم خواستار شد و عنوان کرد: تقریبا در حدود 10 درصد از معابر شهری بندر کیاشهر لوله‌گذاری هدایت آب‌های سطحی انجام شده به همین دلیل در کم‌ترین میزان بارندگی هم با معضل آبگرفتگی سطح شهر مواجهیم.

شهردار بندر کیاشهر با بیان اینکه برای اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی مشاور جذب شده است اظهار داشت: البته برای اجرای پروژه‌های این حوزه به اعتبارات و منابع مالی نیاز داریم که امیدواریم با مساعدت‌ نماینده محترم بتوانیم از ظرفیت‌های ملی و استانی در این بخش بهره‌مند شویم.

عاطفی مطالعه طرح جامع گردشگری را از دیگر اقدامات چند وقت اخیر شهرداری بندر کیاشهر اعلام کرد و با بیان اینکه تاکنون 12 فرصت سرمایه گذاری گردشگری در شهر شناسایی شده است یادآور شد: مطالعات این بخش برای تهیه بسته سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

وی مولدسازی اراضی دولتی را هم طرحی بسیار خوب و اثرگذار ذکر کرد و گفت: در صورت اجرایی شدن این برنامه، در کنار ورود بخش خصوصی ارزش افزوده خوبی برای شهر بندرکیاشهر ایجاد می‌شود.

شهردار بندر کیاشهر نامناسب بودن روشنایی کمربندی بندرکیاشهر را از جمله مشکلات عدیده این شهر اعلام کرد و با تاکید بر اینکه چنین کمبودهایی واقعا زیبنده نیست بیان داشت: با توجه به ترافیکی که در این محور جریان دارد عدم وجود زیرساخت‌هایی مانند روشنایی، ایمنی تردد مردم را به شدت تحت تأثیر قرار داده و به خطر می‌اندازد.

عاطفی در پایان خاطرنشان کرد: دو پروژه زیرگذر کوی امام و کوی شهید رجایی در حال اجراست بنابراین انتظار داریم دستگاه‌های ذیربط نیز در موضوع بهبود وضعیت روشنایی کمربندی بندرکیاشهر هر چه سریع‌تر ورود کنند.

طرح جامع شهری

طرح جامع شهری

/واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر كياشهر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا