آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشیخبر داغ

وزنه‌برداری و بوکس از لیست رشته‌های اصلی المپیک ۲۰۲۸ خارج شدند

المپیک ۲۰۲۸هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک در جلسه‌ای که تشکیل داد سه رشته را به لیست رشته‌های تضمین شده در بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس وارد و سه رشته را از این لیست خارج کرد. رشته‌های اسکیت بورد، موج سواری و ورزش‌های صعودی قرار است به برنامه اصلی المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس اضافه شوند.

کمیته بین‌المللی المپیک سه رشته را از لیست رشته های ورزشی تضمین شده برای بازی های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس خارج کرد.

 هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک در جلسه ای که تشکیل داد سه رشته را به لیست رشته های تضمین شده در بازی های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس وارد و سه رشته را از این لیست خارج کرد.

رشته های اسکیت بورد، موج سواری و ورزش‌های صعودی قرار است به برنامه اصلی المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس اضافه شوند اما بوکس، وزنه برداری و پنج گانه مدرن از لیست ورزش های تضمین شده برای بازی ها حذف شده اند. به فدراسیون‌های بین‌المللی مربوطه تا سال ۲۰۲۳ فرصت داده شده که معیارهای لازم را برای تضمین جایگاه خود در این المپیک فراهم کنند.

کمیته بین‌المللی المپیک گفت: مسیری برای حضور بوکس، وزنه‌برداری و پنج‌گانه مدرن وجود خواهد داشت تا بخشی از بازی‌های لس آنجلس باشند مشروط بر اینکه نگرانی‌های مطرح‌شده را برطرف کنند.

فوتبال جایگاه خود را در این برنامه حفظ کرده است اما کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد که پیگیر طرح بحث‌برانگیز فیفا برای برگزاری جام جهانی مردان در هر دو سال یک بار به‌جای چهار سال یک بار است.

کمیته برگزاری بازی های المپیک لس آنجلس ۲۰۲۸ همچنین می تواند ورزش های اضافی را در سال ۲۰۲۳ پیشنهاد دهد.

لیست رشته های تضمین شده بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ در لس‌آنجلس به شرح زیر است:

دوومیدانی، بدمینتون، قایقرانی روئینگ، بسکتبال، قایقرانی آب‌های آرام، شمشیربازی، سوارکاری، فوتبال، گلف، ژیمناستیک، هندبال، هاکی، جودو، کشتی، شنا، راگبی، تکواندو، تنیس روی میز، تنیس، تیراندازی، تیروکمان، سه گانه، بادبانی، والیبال، موج سواری، اسکیت، ورزش‌های صعودی و دوچرخه سواری.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا