آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

امارات تعطیلات آخر هفته خود را به شنبه و یکشنبه تغییر می‌دهد

تعطیلات آخر هفتهامارات متحده عربی در راستای جذب سرمایه گذاری و کسب و کار جهانی، تعطیلات آخر هفته خود را به شنبه و یکشنبه تغییر خواهد داد. دولت فدرال امارات متحده عربی در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور تغییرات مذکور را از اول ژانویه به اجرا گذاشته و مدل چهار روز و نیم هفته کاری را اجرایی می‌کند که تحت آن جمعه که زمان انجام فریضه دینی در اسلام است، نیمه تعطیل به حساب می‌آید.

امارات متحده عربی در راستای جذب سرمایه گذاری و کسب و کار جهانی، تعطیلات آخر هفته خود را به شنبه و یکشنبه تغییر خواهد داد.

دولت فدرال امارات متحده عربی در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور تغییرات مذکور را از اول ژانویه به اجرا گذاشته و مدل چهار روز و نیم هفته کاری را اجرایی می کند که تحت آن جمعه که زمان انجام فریضه دینی در اسلام است، نیمه تعطیل به حساب می آید. هفته کاری امارات متحده عربی، عربستان سعودی و سایر کشورهای منطقه خلیج فارس در حال حاضر از یکشنبه تا پنج شنبه است.

این تغییر، گام جدیدی در راستای تلاش امارات متحده عربی برای حفظ موقعیت خود به عنوان هاب تجاری منطقه‌ای است. رقابت منطقه‌ای از سوی عربستان سعودی افزایش پیدا کرده و این کشور تلاش کم سابقه‌ای برای جذب سرمایه گذاری خارجی و متنوع کردن اقتصاد خود نشان می دهد.

نبیل الیوسف، مدیرعامل شرکت “گروه مشاوره بین الملل” مستقر در دوبی در این باره گفت: این اقدام امارات متحده عربی را با بازارهای جهانی همسو کرده و انجام کسب و کار را برای شرکتهای بین المللی راحت‌تر می‌کند. این اقدام شمار روزهایی که ما می توانیم با کشورهای جهان تجارت داشته باشیم را افزایش خواهد داد.

دولت امارات متحده عربی در بیانیه خود اعلام نکرد آیا بخش خصوصی باید مدل چهار روز و نیم هفته کاری را بکار گیرد. همچنین معلوم نیست این تغییر چه تاثیری روی هفته مدرسه خواهد گذاشت که برای نحوه تطبیق فعالیت بخش خصوصی اهمیت زیادی دارد.

عبدالرحمان الاوار، مدیرکل سازمان فدرال منابع انسانی دولت در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الاشرق اظهار کرد: بخش خصوصی برای تصمیم گیری درباره تعطیلات آخر هفته انعطاف پذیری خواهد داشت. قانون کار این کشور حداکثر ۴۸ ساعت کار در هفته و حداقل یک روز تعطیل در هفته را تعیین کرده است.

معامله‌گران و سرمایه گذاران در بازارهای سهام منطقه خلیج فارس ممکن است برای یافتن توازن بین هفته کاری جدید امارات متحده عربی و کشورهای دیگر منطقه دچار چالش شوند. بازارهای سهام عربستان سعودی که بزرگترین بورس منطقه خاورمیانه است، از یکشنبه تا پنج شنبه معامله دارند.

شاخص DFM دوبی روز سه شنبه ۱.۷ درصد صعود کرد در حالی که شاخص ADX ابوظبی تغییر چندانی نداشت. شاخص تداول عربستان سعودی ۰.۷ درصد رشد کرد.

این تغییر فعالیت شرکتهایی که در بخش انرژی حضور دارند را راحت‌تر خواهد کرد. بسیاری از معامله‌گران نفت خام و سوخت در این منطقه بر اساس هفته کاری دوشنبه تا جمعه کار می کنند که مطابق با بازارهای نفت جهان است. دوبی و ابوظبی بر اساس ساعات دوشنبه تا جمعه، نفت خود را در بورس‌ها معامله می کنند.

این خبر در سالی اعلام می شود که امارات متحده عربی بیش از شش میلیارد دلار هزینه کرده تا به ۷۵ هزار شهروند خود کمک کند به سمت اشتغال در بخش خصوصی بروند. شمار زیادی از شهروندان این کشور مانند کشورهای دیگر منطقه خلیج فارس در مشاغل دولتی حضور دارند که دستمزد بهتر و ساعت کاری کوتاه‌تری دارند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کشورهای دیگر در منطقه ممکن است این تغییر را دنبال کنند. در سال ۲۰۰۶ امارات متحده عربی نخستین کشوری در منطقه خلیج فارس شد که تعطیلات آخر هفته خود را از پنج شنبه و جمعه به روزهای جمعه و شنبه تغییر داد. پس از آن عربستان سعودی در سال ۲۰۱۳ این تغییر را دنبال کرد و اندکی بعد سایر کشورهای منطقه به اقدام مشابه مبادرت کردند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا