آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

برگزاری رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار

سردار تا سرداراز پوستر رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار که با هدف ایجاد پیوند ما بین دو شخصیت بزرگ سردار شهید میرزا کوچک جنگلی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود در شهرداری رشت رونمایی شد.

به گزارش تدبیرشرق، رئیس شورای اسلامی شهر رشت امشب در مراسم رونمایی از رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار در سالن جلسات شهرداری رشت با اشاره به اینکه این رخداد در ارتباط با شهید میرزا کوچک جنگلی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک حرکت خوب و شایسته است، اظهار کرد: درباره مقام و شخصیت گرانقدر میرزا باید کنگره جهانی برگزار شود، چرا که قیام میرزا یک حرکت استکبار ستیزی جهانی بود و میرزا کوچک همان گونه که بر علیه استکبار قیام کرد، در آن دوران با انگلیس و روسیه که دو قدرت بزرگ مستکبر در آن زمان بودند نیز به مبارزه برخواست و این یک استکبار ستیزی جهانی است.

محمد حسین واثق کارگرنیا با قدردانی از تمامی افرادی که به تولید برنامه و محتوا پیرامون میرزا پرداختند، افزود: از عملکرد مجموعه شهرداری رشت و صدا و سیمای گیلان که برنامه‌های متنوعی را تولید و از طریق رسانه استانی و ملی درمعرض دید عموم قرار گرفت به نوبه خودم تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه آماده هر گونه همکاری و همراهی پیرامون معرفی هر چه بیشتر شخصیت والای میرزا کوچک هستم، گفت: این رخداد رسانه‌ای قصد دارد پیوند‌های فرهنگی و ارزشی ما بین دو شخصیت ارزشمند، شهید میرزا کوچک و شهید سردار سلیمانی را به نمایش بگذارد.

شهرداری رشت روز‌های پُرکاری را پیش رو دارد

شهردار رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه با سیاست‌گذاری‌های شورای رشت روزهای پُرکاری را در پیش رو داریم، اظهار کرد: مجموعه شهرداری رشت این آمادگی را دارد که گام به گام به این سیاست‌ها عمل کند.

سید امیر حسین علوی با بیان اینکه برای رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار از مدت‌ها پیش برنامه ریزی شد، افزود: با تأکیدات کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت قصد داشتیم در یکصدمین سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی هر چه در توان داریم انجام دهیم و این اتفاق رسانه‌ای یکی از این اقدامات است تا این دو شخصیت بزرگوار را پس از گذشت یکصد سال از زمان شهادت میرزا با سردار قلب‌ها شهید سلیمانی پیوند دهیم.

وی با تأکید بر اینکه برخی از شخصیت‌ها در دوره‌های مختلف تاریخی بروز می‌کنند و به حد کمال خود را به ظهور می‌رسانند، گفت: این دو شهید گرانقدر، شهید اعتقادات و دفاع از مکتب آزادی و عزت و استقلال هستند.

شهردار رشت با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری رشت تمام تلاش خود را به منظور خدمت‌رسانی به مردم به کار گرفته است، تصریح کرد: یکی از ابعاد خدمت رسانی، خدمت فرهنگی است و یکی دیگر از این ابعاد که مورد توجه ویژه شورای ششم رشت نیز است توجه و توزیع عادلانه خدمت در محلات کم برخوردار است.

علوی با بیان اینکه حجم عقب ماندگی‌ها در رشت بسیار بالا است، افزود: برخی از این عقب ماندگی‌ها در حوزه اختیارات شورا و شهرداری رشت نیست که از آن جمله می‌توان به مشکلات فاضلاب اشاره کرد.

الگو گرفتن از میرزا کوچک هویت جامعه را ارتقا می‌دهد

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان نیز در این مراسم ردار تا سردار» با تأکید بر ضرورت معرفی شخصیت «میرزا کوچک جنگلی» به جامعه، اظهار کرد: متأسفانه هنوز حرکت خاصی برای الگوسازی و نمادسازی از قهرمانان ملی انجام نشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی پوریوسفی با اشاره به اینکه مبنای کار در معرفی شخصیت‌ها و قهرمانان فرهنگی است، افزود: هنوز شناخت دقیقی از عظمت حرکت میرزا به دست نیامده است.

وی با تأکید بر اینکه می‌توان با کمک شخصیت میرزا کوچک جنگلی، گسست جریانی ایجاد شده در جامعه را ترمیم کرد، بیان کرد: الگو گرفتن از قهرمانانی همچون میرزا هویت و فرهنگ جامعه را ارتقا می‌دهد.

به گفته دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان، پیوند بین هویت سردار جنگل و سردار سلیمانی به عنوان دو قهرمان ملی، از حیث مسائل فرهنگی اهمیت دارد و باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

نگاه جامع شورای ششم رشت به مباحث فرهنگی

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برپایی این جشنواره یک کار مردمی است، اظهار کرد: در دوران فعالیت شورای ششم رشت، نگاه جامع و تقریبا کاملی نسبت به موضوعات فرهنگی و اجتماعی وجود دارد و تا کنون مباحث مختلفی نیز با این محوریت بررسی شده است.

نادر حسینی با بیان اینکه این نخستین حرکت مهم رسانه‌ای در دوران فعالیت شورای ششم رشت است، افزود: ما قصد داریم این نگاه فرهنگی را از فضای محلی و ملی به ابعاد بین المللی بسط دهیم و سردار بزرگ میرزا کوچک جنگلی و سردار قلب‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی را بیشتر بشناسانیم.

وی با تأکید به اینکه در این جشنواره به دنبال این هستیم که نگاه محلی به شخصیت‌های بزرگی همچون میرزا کوچک را به کل ایران و همه آزادیخواهان جهان بسط دهیم، گفت: این اقدامات ادای دین نسبت به این شخصیت‌های ارزشمند است.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا