آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

استاندار گیلان کمبود زمین در منطقه آزاد انزلی مشکلی برای فعالان اقتصادی

فعالان اقتصادیاستاندار گیلان در دیدار با دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور، کمبود زمین در منطقه آزاد انزلی را مشکلی بر سر راه سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی دانست.

اسدالله عباسی در دیدار با مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور به سهم منطقه آزاد انزلی در افزایش میزان اشتغال و صادرات واحد‌های تولیدی اشاره و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در منطقه آزاد انزلی به ویژه بندر کاسپین در گسترش فعالیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی، استفاده‌ای بهینه شود.
وی به کمبود زمین در منطقه آزاد انزلی برای فعالیت‌های توسعه‌ای اشاره کرد و افزود: این موضوع باعث شده تا سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی نتوانند در راستای ایجاد واحد‌های تولیدی به خوبی نقش‌آفرینی کنند.
استاندار بر لزوم ساماندهی منطقه آزاد انزلی و خروج از حالت رکود و بلاتکلیفی تأکید کرد و افزود: این مجموعه مدت‌ها به حیاط خلوت بعضی افراد تبدیل شده بود که باید با بهره‌گیری از نیرو‌های کارآمد و متخصص، شاهد بازسازی منابع انسانی، مالی و اقتصادی باشد.
اسدالله عباسی با تأکید بر برخورد حقوقی و قانونی نسبت به سوء استفاده‌ها و حیف و میل‌های صورت گرفته گفت: تکمیل پروژه اتصال خط ریلی قزوین-رشت به کاسپین باید تسریع شود تا توسعه ارتباطات دریایی و مبادلات تجاری با کشور‌های قزاقستان، چین، روسیه و دیگر کشور‌های همسایه رونق گیرد.

/خبرگزاری صداوسیما

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا