آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

پیش‌بینی میلیاردر معروف از احتمال بروز جنگ داخلی در آمریکا

جنگ داخلیمیلیاردر معروف آمریکایی تاکید کرد که “احتمال بسیار خطرناکی” وجود دارد که ایالات متحده طی ۱۰ سال آینده به دلیل دو قطبی شدن شدید این کشور که در حال حاضر نیز مشاهده می‌شود، درگیر جنگ داخلی شود.

به گزارش تدبیرشرق, به نقل از راشاتودی، ری دالیو، میلیاردر معروف آمریکایی تاکید کرد که “احتمال بسیار خطرناکی” وجود دارد که ایالات متحده طی ۱۰ سال آینده به دلیل دو قطبی شدن شدید این کشور که در حال حاضر نیز مشاهده می‌شود، به سمت جنگ داخلی حرکت کند.

دالیو، موسس بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در جهان در کتاب جدید خود که در تاریخ ۳۰ نوامبر منتشر شد، نوشت که احتمال چنین جنگی ۳۰ درصد است چرا که قوانین حاکمیتی نادیده گرفته می شوند.

دالیو با اشاره به شش مرحله چرخه نظم و بی نظمی داخلی که به جنگ داخلی ختم می شود، ادعا می کند که ایالات متحده در حال حاضر در مرحله پنجم قرار دارد: شرایط بد مالی و درگیری شدید.

این میلیاردر آمریکایی می‌نویسد: به عنوان مثال، وقتی انتخابات (با رقابت) نزدیک برگزار می شود و بازنده ها به تصمیمات احترام می گذارند، واضح است که نظم رعایت می شود. وقتی بر سر قدرت می‌جنگند و آن را به چنگ می‌آورند، این به وضوح نشان‌دهنده خطر قابل‌توجه یک تغییر انقلابی با تمام بی‌نظمی همراهش است.

وی خاطرنشان کرد: مردم از جمله مقامات عالی رتبه آشکارا در صحت انتخابات اخیر تردید کرده و تمایل خود را برای مبارزه برای اعتقادات خود ابراز کرده اند.

دالیو همچنین به چندین مطالعه اشاره کرد که نشان دهنده شکاف فزاینده احساسی بین دو حزب سیاسی انی کشور است.

به گفته این ثروتمند آمریکایی، یک نظرسنجی اخیر نشان می دهد که ۱۵ درصد از جمهوری‌خواهان و ۲۰ درصد از دموکرات‌ها فکر می‌کنند که اگر اکثریت حزب سیاسی مخالف «فقط بمیرند» وضعیت کشور بهتر خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد که قانون اساسی «طولانی‌ترین و مورد تحسین‌برانگیزترین نظم داخلی» است که «احتمال رها کردن آن را کمتر می‌کند، اما اگر چنین شود مشکلات بیشتری ایجاد خواد شد.

/خبرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا