آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

جزئیات درگیری در مرز ایران و افغانستان / معاون استانداری سیستان: کشاورزان در فاصله دیوار مرز تا نقطه صفر مرزی مشغول کار بودند

عده‌ای که در ولایت نیمروز مستقرند، به سمت آنها تیراندازی کردند / نمی‌دانستند که نقطه صفر مرزی خط رودخانه است

درگیریمحمدهادی مرعشی، معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص ماجرای درگیری امروز در مرز ایران و افغانستان گفت: فاصله دیوار مرز تا نقطه صفر مرزی یک فضایی هست که زمین‌های کشاورزی و در اختیار مردم است. از زمان احداث دیوار، به مردم مجوز دادیم که روزهایی را از زمین‌های کشاورزی‌شان سرکشی کنند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: شرایط در مرز مشترک ایران و افغانستان آرام است.

محمدهادی مرعشی، معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص ماجرای درگیری امروز در مرز ایران و افغانستان گفت: فاصله دیوار مرز تا نقطه صفر مرزی یک فضایی هست که زمین‌های کشاورزی و در اختیار مردم است. از زمان احداث دیوار، به مردم مجوز دادیم که روزهایی را از زمین‌های کشاورزی‌شان سرکشی کنند.

وی افزود: امروز هم از ۹ صبح با تراکتورها سر زمین‌هایشان مشغول کار بودند. ساعت ۲ – ۳ عده‌ای که الان در ولایت نیمروز مستقرند، به سمت کشاورزان ما تیراندازی کردند. آنها اطلاعی از حوزه مرز نداشته و نمی‌دانند که زمین‌های پشت دیوار هم خاک ایران بوده و نقطه صفر مرزی خط رودخانه است.

مرعشی گفت: پاسگاه مرزی هم در جواب تیراندازی آنها، مجبور به پاسخ شد و تقریبا چند ساعتی درگیری ادامه پیدا کرد. الان هم با مذاکراتی که انجام شده اوضاع آرام است.

او در ادامه افزود: با مذاکراتی که انجام شده اوضاع آرام است و درگیری‌ها فروکش کرده و هیچ احدی در این تیراندازی ها مجروح نشده است

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا