آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

شهردار بندر کیاشهر در مراسم تجلیل از قهرمانان نونهال و خردسال کشتی:آمادگی شهرداری بندر کیاشهر برای توسعه ورزش‌ در سنین پایه

آماده همه نوع همکاری در این زمینه هستیم

کشتیمرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر ورزش را یکی از ارکان راهبردی آموزش و توسعه درست فرهنگ شهروندی دانست و گفت: شهرداری بندر کیاشهر برای توسعه ورزش‌ در سنین پایه آماده همه نوع همکاری با متولیان و هیئت‌های ورزشی است.

به گزارش تدبیرشرق، مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر امروز(‌سه‌شنبه 9 آذر 1400) در مراسم تجلیل از قهرمانان نونهال و خردسال کشتی بندر کیاشهر اظهار داشت: امیدواریم این موفقیت‌ها استمرار داشته باشد تا شاهد اعتلای هر چه بیشتر نام بندر کیاشهر در حوزه ورزش باشیم.

شهردار بندر کیاشهر حمایت از ورزش به ویژه ورزش‌های پایه را وظیفه همه مسئولان و متولیان دانست و گفت: بدون شک با توسعه ورزش به ویژه ورزش قهرمانی در بندر کیاشهر می‌توانیم در حوزه برندسازی شهری هم گام‌های بسیار مثبتی برداریم.

عاطفی ضمن تشکر و قدردانی از مربیان و متولیان ورزش کشتی بندر کیاشهر، با بیان اینکه مرحوم تختی از بزرگان کشتی ایران و جهان به غیر از مؤلفه‌های ورزشی و قهرمانی، به اخلاق و منش پهلوانی شهرت دارد تصریح کرد: سوق دادن نونهالان و خردسالان به امر پاسداشت اخلاقیات، جوانمردی و تهذیب نفس در کنار ورزش و تحصیل علم امری بسیار حائز اهمیت است و متولیان و مربیان ورزشی باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: طبق قانون و دستورالعمل‌های ابلاغی شهرداری‌ها حق ورود به ورزش قهرمانی را ندارد و نمی‌توانند در حوزه ورزش قهرمانی تیم‌داری و سرمایه‌گذاری انجام دهند اما می‌توانند در رده‌ها و سنین پایه ورود کرده و برای توسعه ورزش اقدام نمایند.

شهردار بندر کیاشهر ورزش را یکی از ارکان راهبردی آموزش و توسعه درست فرهنگ شهروندی دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم در حوزه ورزش پایه ورود کنیم در آینده شهروندانی توسعه‌یافته‌ و آشنا با اصول فاخر فرهنگ شهرنشینی خواهیم داشت و قطعا شهروند توسعه‌یافته شهر توسعه یافته‌ای را می‌سازد.

عاطفی با تاکید بر اینکه داشتن شهروند سالم و پرنشاط اولین قدم برای داشتن شهر توسعه یافته به شمار می‌رود اذعان کرد: شهرداری بندر کیاشهر در حوزه کشف استعدادها و توجه به ورزش‌های پایه آمادگی همه نوع همکاری و مشارکت را با هیئت‌های ورزشی دارد و در کنار متولیان و ورزشکاران است.

وی توجه به مقوله ورزش را یک سرمایه‌گذاری هدفمند و آینده‌‌دار برای شهر بندر کیاشهر ذکر کرد و افزود: شهر بندر کیاشهر در بسیاری از رشته‌های ورزشی نظیر کشتی استعدادهای ویژه‌ای دارد و امیدواریم بتوانیم برای پیشرفت ورزش این شهر قدم‌های خوبی برداریم.

* ضرورت فعال‌سازی هیئت‌های ورزشی غیرفعال بندرکیاشهر

حاتم پورباقری رئیس شورای شهر بندر کیاشهر نیز در این مراسم توجه به ورزش پایه توسط پیشکسوتان به ویژه پیشکسوتان ورزش کشتی را مورد تقدیر قرار داد و گفت: کیاشهر در حوزه کشتی، والیبال و بسیاری از شاخه‌های دیگر ورزشی استعدادهای خوبی دارد که باید از این استعدادها به نحو احسنت استفاده شود.

رئیس شورای شهر بندر کیاشهر ورزش‌های رزمی را از دیگر قابلیت‌های بندر کیاشهر دانست و عنوان کرد: فعال‌سازی برخی از هیئت‌های ورزشی غیرفعال بندرکیاشهر باید به شکل ویژه‌تری در دستور کار قرار بگیرد و شهردار و شورا هم در این زمینه از هیچ کمکی مضایقه نمی‌کند.

پورباقری با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری بندر کیاشهر علی‌رغم وجود برخی کمبودها در حوزه منابع و اعتبارات، ورزش را نادیده نمی‌گیرد تصریح کرد: از هیئت‌های ورزشی هم انتظار داریم حق و حقوق خود را به شکل درست و مستمر پیگیری نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات خوبی که در حوزه ورزش نونهالان و خردسالان و پایه در حال انجام است اطمینان داریم بندر کیاشهر در سال‌های آینده نیز حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد.

رئیس شورای شهر بندر کیاشهر اخلاقیات را پایه و اساس ورزش خواند و با بیان اینکه باید مربیان در این حوزه هم آموزش‌های لازم را به ورزشکاران ارائه دهند افزود: از تمام مربیان رشته‌های ورزشی خاصه در بندر کیاشهر تشکر و قدردانی می‌کنم که با کمترین چشمداشت مالی و منفعت شخصی برای اعتلای ورزش این شهر عاشقانه تلاش می‌کنند.

* احیاء ورزش کشتی در بندر کیاشهر اقدامی بسیار ارزشمند است

«ابراهیم حقانی» عضو دیگر شورای شهر بندر کیاشهر نیز در این مراسم حفظ سلامت و شادابی را از جمله آثار ملموس توسعه ورزش دانست و اظهار داشت: کشورمان در حوزه ورزش پهلوانان و نام‌آوران بسیار زیادی دارد که پهلوانی خصوصیت بارز آن‌ها به شمار می‌رود.

وی زنده کردن و احیاء ورزش کشتی در بندر کیاشهر و پایه‌ریزی برای تحقق این امر از سنین خردسالی را اقدامی بسیار مثبت و قابل تجلیل خواند و بیان داشت: بدون شک با توسعه ورزش علاوه بر ارتقاء سطح سلامت جامعه می‌توان زمینه و بستر بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را سد کرد.

* ورزشکاران به عنوان یک سرمایه ارزشمند مایه تغییر و تحول جامعه هستند

«حمید ثانی» عضو دیگر شورای شهر بندر کیاشهر نیز در این مراسم ضمن عرض تبریک به تیم کشتی نونهالان و خردسالان این شهر و تقدیر از مربیان آنان اذعان کرد: شهرداری و شورای شهر بندر کیاشهر تا آنجا که توان داشته باشند به تیم کشتی و سایر رشته‌های دیگر کمک خواهند کرد.

ثانی قهرمانان را سرمایه‌های اجتماعی دانست و با تاکید بر اینکه ورزش می‌تواند سلامت جسمی و روحی شهروندان را تامین کند خاطرنشان کرد: ورزشکاران و قهرمانان به عنوان یک سرمایه ارزشمند مایه تغییر و تحول جامعه هستند بنابراین باید با توسعه ورزش به ویژه در سنین پایه مسیر این تحول را به بهترین نحو فراهم سازیم.

نونهالان و خردسالان کشتی بندر کیاشهر در مسابقات اخیر کشتی استان گیلان به مقام اول رسیدند و مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر بندر کیاشهر ضمن برگزاری این مراسم با اهدای لوح سپاس و تقدیم هدایا از این قهرمانان و مربیانشان تجلیل به عمل آوردند.

کشتی

کشتی

کشتی

کشتی

کشتی

کشتی

کشتی

کشتی

کشتی

کشتی

کشتی

کشتی

/واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر كياشهر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا