آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

درجلسه معارفه شهردار انزلی عنوان شد؛ سهم انزلی را از محل ارزش افزوده می‌خواهیم/میزان سرانه فضای سبز در شهر انزلی کم است

بندرانزلینماینده مردم بندرانزلی در مجلس گفت: بخشی از ارزش افزوده که در شهرستان کارسازی می‌شود به نام استان سند می‌خورد و این اجحاف در حق انزلی است که باید پیگیری شود و ما سهم شهرستان را از محل ارزش افزوده می‌خواهیم.

به گزارش تدبیرشرق, به نقل از ایسنا، احمد دنیامالی امروز در جلسه معارفه مهدی خلیلی به عنوان شهردار بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت نظافت این شهر قابل دفاع نیست همچنین آسفالت کوچه پس کوچه‌ها مناسب نیستند و امیدواریم که شهردار جدید در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت بلوار انزلی استفاده بیشتری داشته باشیم، تصریح کرد: می‌توانیم در بلوار باغ گیاه‌شناسی ایجاد کنیم که علاوه بر تنوع فضای طبیعی، بلوار یک میراث طبیعی در انزلی است و باید به وسیله آن مخاطبین زیادی را جذب کنیم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ و هنر همچنین ورزش همگانی اقدامات خوبی صورت گرفته ولی کافی نیست، گفت: هنوز خلاهای زیادی در این حوزه‌ها داریم. اولین فیلم سینمای ایران توسط مرحوم مرادی در انزلی تولید شد و ما سابقه زیادی در سینما داریم در حالی که زیربناهای ضعیفی در این زمینه شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه ورزش همگانی با سلامت و اوقات فراغت شهروندان به ویژه جوانان در ارتباط است، گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته ولی کافی نیست.

دنیامالی در خصوص درآمد شهرداری تصریح کرد: نسبت به ساخت و سازی که اکنون در انزلی صورت می‌گیرد احساس می‌شود درآمد کافی نیست و از این محل باید درآمد بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: بخشی از ارزش افزوده که در شهرستان کارسازی می‌شود به نام استان سند می‌خورد و این اجحاف در حق انزلی است که باید پیگیری شود و ما سهم شهرستان را از محل ارزش افزوده می‌خواهیم.

نماینده مردم انزلی در مجلس گفت: انزلی یک شهر بزرگ خطی است که جمعیت شهری آن نسبت به سایر شهرهای استان بیشتر است و نیاز است منابع بیشتری داشته باشیم لذا از مدیریت استانی و ملی می‌خواهیم آن چیزی که حق انزلی است و بر اساس قانون اخذ می‌شود به شهرستان اختصاص پیدا کند.

عباس صابر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در ادامه با بیان اینکه شهردار منتخب شورا و شورا منتخب مردم است، تصریح کرد: شهردار باید بداند که با واسطه، منتخب مردم است شهردار مجری برنامه‌های شورا است و باید این تعامل در عمل به خوبی برقرار باشد.

صابر افزود: علاوه بر اینکه شورا و شهرداری در تعامل باید باشند تعامل بین شورا و شهرداری با مسئولین شهرستان و از همه مهمتر با مردم وجود داشته باشد زیرا اگر همراهی مردم نباشد در اجرای امور با مشکل مواجه خواهیم شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: با توجه به شرایط مالی کشور شهرداری‌ها از نبود اعتبارات کافی رنج می‌برند باید بدانید که وظیفه شهرداری انجام امورات مربوط به شهر است و در ابتدا انجام وظایف خدماتی است که مردم باید از شما بگیرند لذا پروژه‌های بزرگ نباید این خدمات را تحت‌الشعاع قرار دهد.

صابر، با تاکید بر اینکه شفافیت، انضباط مالی و پاسخگویی باید در همه امور مورد توجه شهردار باشد، تصریح کرد: طبق قانون شهردار موظف است هر سه ماه یکبار به شورا و شورا هم به مردم گزارش عملکرد بدهند و به عنوان یک تکلیف قانونی این امر را مدنظر داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه انضباط مالی حتما باید سرلوحه کارها قرار گیرد و در انجام امور به بودجه توجه داشته باشیم، گفت: توسعه متوازن و عدالت‌محور در تمام حوزه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد؛ حاشیه‌نشینی که امروز شاهد هستیم ناشی از عدم توازن در امکاناتی است که در شهرها داریم و باید اعتبارات به صورت متوازن توزیع شود تا همه مردم از آن بهره‌ ببرند.

وی تاکید کرد: انزلی با توجه به طبیعت زیبایی که دارد یکی از جاذبه‌های گردشگری است لذا باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشیم و از آن برای توسعه گردشگری استفاده بهینه داشته باشیم زیرا توسعه گردشگری درآمد پایدار را در خود دارد.

صابر، با بیان اینکه باید بافت‌های ارزشمند شهر را حفظ کنیم، تصریح کرد: موظف به حفظ و صیانت از بافت‌های تاریخی شهر هستیم؛ البته به معنای این نیست که هیچ اقدامی در شهر صورت نگیرد و در کنار توجه به حفظ بافت‌های ارزشمند و استفاده از آن در توسعه گردشگری باید توسعه شهر را نیز در دستور کار داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان خاطرنشان کرد: میزان سرانه فضای سبز در شهر انزلی کم است؛ هرچند اطراف شهر فضای سبز زیادی داریم ولی داخل شهر پارک محله‌ای نداریم و جاذبه برای گردشگران و مردم ایجاد نشده و فضای سبزی که شهر بتواند در آن نفس بکشد دیده نشده است.

سید اسماعیل میرغضنفری، فرماندار شهرستان بندرانزلی نیز، با اشاره به اینکه آن چیزی که در حال حاضر انزلی به آن نیاز مبرم دارد ایجاد درآمد پایدار برای توانمند شدن مجموعه شهرداری‌ است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد از مسیر اصلی درآمد پایدار دور شدیم و اگر کمیسیون‌های موجود در شهرداری نباشد شهرداری‌ها در پرداخت حقوق و مزایا دچار مشکل می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد درآمد ثابت و پایدار شهرداری کمک بگیریم، تصریح کرد: شهرداری نسبت به ۱۰ سال قبل است ولی بدنه بزرگتری پیدا کرده و نیاز است که در زمینه مدیریت منابع انسانی بازنگری ویژه شود تا در راستای دولت الکترونیک بتوانیم موضوعات را پیش ببریم.

میرغضنفری تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های استان‌های شمالی به ویژه گیلان و انزلی که با آن دست به گریبان هستیم زباله است در برخی از کشورها به طلای سیاه معروف است ولی ما هنوز نتوانستیم در این باره یک اقدام قابل قبول و پاسخ قانع کننده به مردم ارائه کنیم.

فرماندار شهرستان بندرانزلی گفت: هرچند دستگاه‌های متولی هر از گاهی در این زمینه ورود می‌کنند ولی تا به امروز اقدامی که برای برون‌رفت از این مسئله انجام ندادیم و این موضوع بسیار نگران کننده است، زیرا در ادامه مسئله زباله‌گردها و موارد دیگر پیش می‌آید که مطمئن هستم شهردار منتخب برای ادامه مدیریت شهر دغدغه‌هایی در این زمینه خواهد داشت.

 در ۲۵ شهریورماه امسال مهدی خلیلی با هفت رای موافق اعضای شورای شهر بندرانزلی به عنوان شهردار انتخاب شد.

خلیلی دارای کارشناسی ارشد مدیریت دولتی(مدیریت نیروی انسانی) و کارشناسی مدیریت دولتی است و از جمله سوابق اجرایی او می‌توان مدیر کارگزینی شهرداری بندرانزلی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و رئیس سازمان حمل و نقل شهری، بازرس سازمان آتش‌نشانی، مدیر اداره درآمدهای عمومی شهرداری، سرپرست شهرداری بندرانزلی در دو دوره، ناظر پروژه ISO۹۰۰۱ شهرداری بندرانزلی، شهرداری ناحیه غازیان و مدیر واحد GIS شهرداری بندرانزلی را نام برد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا