آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

رادیو آسیای آزاد اعلام کرد: اعدام یک شهروند کره شمالی به اتهام قاچاق سریال «بازی مرکب»!

بازی مرکببراساس دستورالعمل قانونی صادر شده از سوی حاکمان در کره شمالی، داشتن، تماشا کردن و یا توزیع سریال بازی مرکب ساخته کره جنوبی غیرقانونی است و با خاطیان به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

به گزارش تدبیرشرق, به نقل از یورونیوز، کره شمالی یک شهروند این کشور را به دلیل قاچاق نسخه‌های کپی شده از سریال بازی مرکب به اعدام محکوم کرده است.

در این گزارش به نقل از رادیو آسیای آزاد آمده است که پیش‌تر نسخه‌های کپی شده از سریال «بازی مرکب» از طریق فلش‌های یو اس بی‌و کارت‌های ذخیره حافظه داده‌های دیجیتال به کره شمالی قاچاق شده بود.

رادیو آسیای آزاد در گزارش خود مدعی شده که عامل این قاچاق که یک شهروند کره شمالی است به مجازات مرگ محکوم شده و در برابر جوخه اعدام قرار خواهد گرفت.

پایگاه خبری این رسانه به نقل از یک منبع ناشناس ادعا کرده که یک دانش آموز در کره شمالی به دلیل خرید و به همراه داشتن فلش یواس‌بی حاوی سریال «بازی مرکب» به حبس ابد محکوم شده است.

در این گزارش که صحت اطلاعات آن به تایید منابع دیگر نرسیده همچنین آمده است که شش دانش‌آموز دیگر به دلیل تماشا کردن سریال بازی مرکب به انجام پنج سال کار سخت محکوم شده‌اند و مدیران و معلمان مدرسه‌ای که این دانش‌آموزان در آن مسئولیت داشتند نیز اخراج شده و احتمالا برای کار در معدن به مناطق دور افتاده تبعید خواهند شد.

رادیو آسیای آزاد همچنین در گزارش خود به نقل از یک مسئول اجرایی در استان هامگیونگ شمالی آورده است: «همه چیز هفته گذشته و زمانی شروع شد که یک دانش‌آموز دبیرستانی مخفیانه اقدام به خرید یک فلش یواس‌بی حاوی بازی مرکب کرد و با یکی از بهترین دوستانش در کلاس به تماشای آن نشست.»

یکی از این دو دانش‌آموز سپس چند نفر دیگر در دبیرستان را در جریان ماجرا قرار داد و محتوای فلش را با آن‌ها به اشتراک گذاشت.

بر اساس دستورالعمل قانونی صادر شده از سوی حاکمان در کره شمالی، داشتن، تماشا کردن و یا توزیع سریال بازی مرکب ساخته کره جنوبی غیرقانونی است و با خاطیان به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

سریال بازی مرکب که در بیش از ۹۰ کشور جهان در صدر پربیننده‌ترین برنامه‌های نتفلیکس قرار گرفته از دید رهبران کره شمالی بیانگر «ماهیت فرهنگ کاپیتالیستی و نمایشگر واقعیتی ناراحت کننده از وحشی‌گری در جامعه کره جنوبی است.»

مقامات کره شمالی دنبال کردن رسانه‌های بین‌المللی از سوی شهروندان و بویژه برنامه‌هایی که منجر به نفوذ فرهنگ لیبرال کره جنوبی در کشورشان شود را تهدیدی برای قدرت حاکمه می‌دانند و تماشای کلیه محصولات تصویری و تلویزیونی همسایه جنوبی را برای شهروندان ممنوع اعلام کرده‌اند.

رادیو آسیای آزاد به نقل از یک منبع ناشناس مدعی است که کره شمالی سال گذشته میلادی در همین راستا قانونی موسوم به «حذف تفکر و فرهنگ ارتجاعی» را به تصویب رساند که می‌تواند برای تماشا کنندگان، مالکان یا توزیع کنندگان محتوای رسانه‌های کشورهای سرمایه داری، بویژه محصولات فرهنگی کره جنوبی و ایالات متحده با مجازات‌های سنگینی چون اعدام همراه شود.

واشنگتن‌پست اوایل ماه جاری مطلبی را در خصوص نحوه نگاه مقامات دولتی در پیونگ‌یانگ به سریال بازی مرکب منتشر و در آن به نقل از یک وب‌سایت دولتی در کره شمالی آورده بود که این مجموعه «بازتاب جامعه‌ای نابرابر است که در آن اقویا از ضعیفان سواستفاده می‌کنند.»

بر اساس این گزارش دولتمردان کره شمالی همچنین بازی مرکب را نماد «ماهیت حیوانیِ جامعه سرمایه‌داری» در کره جنوبی می‌دانند که از دید پیونگ یانگ، بشریت در آن به واسطه رقابت‌های شدید در مسیر نابودی قرار گرفته است.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا