آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

انتقاد شدید اعضای شورا از عملکرد شهردار رشت

شهردار رشتدر جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت از عملکرد سید امیر حسین علوی شهردار رشت پیرامون برگزاری آزمون شایستگی‌های عمومی مدیران حرفه‌ای در شهرداری به شدت انتقاد شد.

به گزارش تدبیرشرق، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در پانزدهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به دیدار اخیر اعضای شورا و شهردار رشت با نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کارگروهی در راستای رفع موانع شهر رشت با حضور سه نماینده مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورا، شهردار و مدیران مجموعه شهرداری رشت تشکیل شد و تمامی مباحث و موانع پیش روی اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت احصا و به سمع و نظر نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی رسید.

محمد حسین واثق کارگرنیا به موضوع زباله سراوان به عنوان مهم‌ترین دغدغه اعضای شورا در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: احداث زباله سوز در شهر رشت همزمان با سه شهر تهران، نوشهر و ساری مطرح شد اما در حال حاضر زباله سوز تهران و نوشهر به بهره برداری رسیده است و زباله سوز ساری نیز در سال جاری به بهره برداری می‌رسد، اما زباله سوز سراوان هنوز در بخش تامین اعتبار اولیه قرار دارد.

بهره برداری از زباله سوز سراوان طی دو سال آینده
وی با انتقاد از اینکه زباله سوز رشت در مجموع یازده درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: با روند پیشین زباله سوز رشت در سال ۱۴۱۰ به بهره برداری می‌رسید، اما در شرایط فعلی و با قول مساعدی که استاندار گیلان در بازدید از سراوان اعلام کرد و با همراهی نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در کارگروه رفع موانع توسعه شهر رشت می‌توانیم طی دو سال آینده شاهد بهره برداری از زباله سوز سراوان باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت دو موضوع ساخت و ساز در زمین‌های نسقی و همچنین کمیسیون ماده صد را از جمله مباحث مطرح شده در کارگروه رفع موانع توسعه شهر رشت اعلام کرد و افزود: از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان تقاضا کردیم که این مشکل را در صحن علنی مطرح و یک بار برای همیشه مشکل ساخت و ساز در زمین‌های نسقی برطرف شود.

کارگرنیا با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون بررسی لایحه‌ای پیرامون کمیسیون ماده صد در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات پیرامون این موضوع را نیز به نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی که در کارگروه رفع موانع توسعه رشت حضور دارند اعلام کردیم و ان شاا این مشکل نیز از پیش روی حوزه مدیریت شهری برطرف شود.

وی به اعلام آمادگی تعداد زیادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی با هدف مشارکت در پروژه‌های عمرانی رشت اشاره کرد و افزود: اخیرا شاهد اعلام تمایل سرمایه گذارانی به منظور مشارکت در پروژه‌های عمرانی رشت هستیم و این نوید دهنده روزهای خوب برای شهر رشت است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در ادوار گذشته نیز سرمایه گذارانی به منظور مشارکت در پروژه‌های عمرانی این شهر اعلام آمادگی کرده بودند، تصریح کرد: باید بستر‌های لازم به منظور جلب مشارکت سرمایه گذاران در پروژه‌های عمرانی رشت مهیا شود تا ان شاا بتوانیم کاستی‌های موجود را برطرف و رشت را در مسیر توسعه هدایت کنیم.

کارگرنیا با اشاره به هفته بزرگداشت بسیج بیان کرد: به همین مناسبت با دعوت از مجید دوهندو به عنوان پیر بسیجیان و تعدادی از بسیجیان فعال در شهرداری رشت قصد داریم تقدیر کوچکی از تلاش‌ها و خدمات شایسته و صادقانه آنان انجام دهیم.

تماس شهردار رشت با اعضای شورا به منظور معرفی مدیران شهرداری 
وی به عملکرد شهردار رشت پیرامون برگزاری آزمون شایستگی‌های عمومی مدیران در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: اخیرا شهردار رشت با بنده پیرامون ارزیابی تعدادی از نیروهای شهرداری رشت به منظور قرار گرفتن در چرخه مدیریتی صحبت کرد و گویا بالغ بر پنجاه میلیون تومان نیز برای این ارزیابی آزمونی توسط شهرداری به یک شرکت غیر بومی پرداخت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهردار رشت به بنده اعلام کرد که یک گروهی را به منظور این ارزیابی مدیریتی از خارج استان دعوت کرده است، تصریح کرد: شهردار رشت طی ارسال پیامک و تماس تلفنی با بنده و دیگر اعضای شورا اعلام کرد تا چنانچه فردی را برای قرار گرفتن در این چرخه مدیریتی مورد نظر دارید به شهردار معرفی کنید که بنده و دیگر همکاران شورایی هیچ اسمی را برای این ارزیابی معرفی نکردیم.

کارگرنیا به ارزیابی آزمون شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران اشاره کرد و افزود: بسیاری از افراد شاغل در این مورد اعتراضات خود را به بنده و دیگر همکاران شورایی اعلام کردند و معتقدند نسبت به تعدادی از افرادی که توسط شهردار رشت برای قرار گرفتن در این ارزیابی معرفی شده‌اند دارای سوابق و تجارب کاری بالاتری هستند.

وی با تاکید به اینکه حتی تعدادی از افرادی که توسط شهردار رشت برای این ارزیابی انتخاب شده‌اند نیز با این روند انجام شده در برگزاری آزمون شایستگی مدیران مشکل دارند، بیان کرد: برخی از افراد معتقد بودند سوالاتی که توسط این شرکت ارزیابی از شرکت کنندگان پرسیده می‌شود بسیار ابتدایی و حتی توهین به شعور افراد شرکت کننده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شهردار رشت بر اساس نظر شخصی چهل نفر را برای قرار گرفتن در این آزمون ارزیابی شایستگی مدیریتی انتخاب کرده است، تصریح کرد: بر اساس قانون شهردار رشت باید این موضوع را در شهرداری رشت به فراخوان می‌گذاشت تا بر اساس رزومه‌های ارایه شده افراد مورد نظر تحت ارزیابی قرار بگیرند که شهردار رشت به این موضوع تمکین نکرد.

پرداخت هزینه توسط شهردار رشت به شرکت غیر بومی 
کارگرنیا با بیان اینکه در انتخاب موسسه مدیریت دولتی توسط شهردار رشت عجله شده است، افزود: در داخل شهر رشت و استان گیلان موسسات بسیار توانمندی به منظور ارزیابی مدیریتی فعالیت دارند و می‌توانستیم به جای پرداخت هزینه به یک شرکت غیر بومی، این مبلغ در داخل شهر رشت و استان گیلان هزینه می‌شد.

وی با تاکید به اینکه نحوه اقدامات شهردار رشت پیرامون ارزیابی مدیران حرفه‌ای موجب سرخوردگی دیگر افراد توانمند در مجموعه شهرداری رشت شده است، بیان کرد: انتخاب‌ها باید بر اساس شایستگی و توانمندی‌ها باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه برخی از افرادی که در این ارزیابی و تست هوش شهرداری رشت شرکت کرده‌اند مشکلات صلاحیتی دارند، گفت: یقینا به واسطه برخی از مشکلات، برخی از این افراد در صورت معرفی برای جایگاه‌های مدیریتی احراز صلاحیت نمی‌شوند و در واقع با این اقدام هزینه‌های پرداخت شده پیرامون این افراد خاص به منطور شرکت در این آزمون هدر رفت بیت المال است.

انتخاب مدیران انفصال از خدمت برای جایگاه‌های مدیریتی توسط شهردار رشت
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد از عملکرد شهردار رشت اظهار کرد: بنده از شهردار رشت بدون هیچ چشمداشتی و فقط به نیت کمک به شهر و شهروندان حمایت کرده‌ام اما اقدامات شهردار رشت در همین ابتدای فعالیت موجب نگرانی بنده شده است.

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه کاهش اضافه کاری پرسنل شهرداری رشت توسط شهردار رشت پذیرفتنی نیست، افزود: شهردار رشت پاسخ دهد که کاهش چهارصد الی پانصد هزار تومانی از حق اضافه کاری پرسنل خدماتی شهرداری رشت در این تورم بر اساس کدامین منطق در حال انجام است؟

وی با عذرخواهی از مجموعه شهرداری رشت بیان کرد: در صحن شورای رشت اعلام می‌کنم که از پرسنل خدوم شهردار رشت بابت اینکه توان مقابله با این اقدام شهردار رشت را نداریم عذرخواهی می‌کنم.

عباس نژاد به جایگاه نظارتی شورای رشت اشاره کرد و گفت: انتخاب یک موسسه غیر بومی ارزیابی مدیریتی به منظور سنجش و تست هوش مدیران شهرداری رشت موجب شرمندگی است و اعضای شورا همان طور که از مدیران شهرداری رشت بابت انجام امور مطالبه‌گری می‌کنند در مواقع لزوم از مدیران این مجموعه نیز حمایت می‌کنند.

عباس نژاد خطاب به شهردار رشت و با انتقاد از انتصاب معاونت خدمات شهرداری رشت تصریح کرد: امروزه کسی را به عنوان معاون خدمات شهری شهرداری رشت انتخاب کرده‌اید که سابقه دوسال انفصال از خدمت دارد و حال پرداخت این هزینه برای ارزیابی چنین مدیرانی در این آزمون بررسی شایستگی بر اساس کدام ادله انجام شده است؟

وی با اشاره به اینکه ما شرمنده مردم هستیم، بیان کرد: شهردار رشت نقش نظارتی شورا را نادیده می‌گیرد و در انتصابات به گونه‌ای عمل می‌کند که ما را به سهم خواهی متهم می‌کند.

هدایت بازی توسط شهردار رشت در شورا
عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه به بنده می‌گویند شهردار رشت فردی است که بازی را پنج به شش در شورا و نفع خودش هدایت می‌کند، گفت: شهردار رشت با سرمایه گذاران نشست برگزار می‌کند و اعضای شورا از این اقدام بی‌اطلاع نیستند.

عباس نژاد با اشاره به لیست چهل نفره مدیران معرفی شده به شرکت مربوطه بابت انجام ارزیابی بیان کرد: این افراد تعدادی منتصب به شهردار و یا در ستاد تبلیغاتی وی مشغول فعالیت بوده‌اند و این اقدامات بسیار نگران کننده است.

شهردار رشت تا اعلام نظر موسسه ارزیابی شایستگی مدیران عزل و نصب نکند 
وی با تاکید به اینکه اگر شهردار رشت معتقد به کار علمی است چرا بدون اعلام نظر موسسه ارزیابی شایستگی، مدیر حوزه خدمات شهری شهرداری رشت را برکنار کرده است گفت: شهردار رشت بهتر بود تا اعلام نظر این موسسه کمی تامل می‌کرد و نسبت به انجام عزل و نصب مدیران اقدام نکند.

عباس نژاد با بیان اینکه قرار نیست چوب تخلف یک نفر را تمامی پرسنل شهرداری رشت بخورد، تصریح کرد: اگر افرادی اضافه کاری‌های فراوان دریافت می‌کنند نباید حالا تمامی پرسنل چوب این اقدام را بخورند و در شرایطی که تورم شدید بر جامعه حاکم است نسبت به کاهش اضافه کاری پرسنل خدوم شهرداری رشت اقدام شود.

پرداخت به موقع و مناسب حقوق پرسنل شهرداری رشت
عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با قرائت قسمتی از وصیت نامه شهید بابک نوری هریس اظهار کرد: با پایبندی به خون پاک شهدا باید بدانیم که همه ما در برابر تمام اتفاقاتی که در این شهر رقم می‌خورد مسوول هستیم.

مهدی نوری هریس به درگیری تعدادی از نسق سازان با ماموران شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: ما مدافع حقوق شهروندان و حفظ آرامش برای آنان هستیم.

۶۵ درصد زمین‌های رشت نسقی هستند
وی با تاکید به اینکه حدود ۶۵ درصد از زمین‌های رشت نسقی هستند، بیان کرد: بسیاری از شهرهای گیلان در حال صدور پروانه ساخت وساز برای زمین‌های نسقی هستند اما در رشت به عنوان مرکز گیلان هنوز این مشکل برطرف نشده است و در درگیری ما بین شهروندان و ماموران شهرداری نباید فقط تماشاگر باشیم و باید چاره‌ای اساسی برای رفع ساخت و ساز در زمین‌های نسقی بیاندیشیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه بنده پس از انتخاب علوی به عنوان شهردار رشت بسیار خوشحال بودم، افزود: از شهردار رشت خواهش می‌کنم هر چه سریعتر مشکل ساخت و ساز در زمین‌های نسقی را برطرف کند و یقینا افرادی که مشکلات مالی فراوانی دارند و توانایی مالی ساخت و ساز در زمین‌های سند دار را ندارند برای دریافت امتیازات برق و غیره با مشکل فراوانی مواجه هستند.

نوری به مشکلات نیروهای خدماتی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: در بحث راننده‌های استیجاری، نیروهای خدماتی وغیره شاغل در شهرداری رشت باید از طریق تعاونی شهرداری اقدام کنیم.

وی با تاکید به اینکه کاهش اضافه کاری پرسنل شهرداری رشت موجب هدایت شدن آنان به سمت و سوی دیگر می‌شود، بیان کرد: شهردار رشت باید پرداخت مناسب و به موقع حقوق پرسنل شهرداری رشت را با جدیت در دستور کار قرار دهد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در انتخاب مدیران شهرداری توسط شهردار رشت ادعاهایی تحت عنوان تخصص و توانمندی مطرح شده است، افزود: عملکرد شهردار رشت با این ادعاها بسیار فاصله داردو از شهردار رشت تقاضا داریم که در انتخاب مدیران بر اساس تعهد و توانمندی آنان اقدام شود.

اعضای شورا به دنبال سهم خواهی نیستند
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعضای شورا از شهردار به منظور پاسخگویی پیرامون طرح ارزیابی شایستگی مدیران دعوت به عمل آوردند، اظهار کرد: متاسفانه در برخی از رسانه‌ها به نحوی این موضوع مطرح شد که گویا اعضای شورا به دنبال سهم خواهی هستند.

نادر حسینی با بیان اینکه هر طرحی پیش از اجرا باید توسط شهردار به شورا اعلام شود، افزود: یقینا در اجرای طرح آزمون شایستگی مدیران نیز انتظار داشتیم این موضوع به اطلاع اعضای شورا رسانده شود اما این گونه عمل نشد.

تمایل شورا به فعالیت در فضایی دوستانه 
هادی رمضانی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تمایل داریم در فضایی دوستانه به فعالیت بپردازیم اظهار کرد: شورای ششم رشت برای کار و خدمت صادقانه آمده است و شهردار را یار دوازدهم شورا می‌دانیم.

در این جلسه نامه‌ای با امضای ۹ عضو شورای شهر رشت پیرامون عملکرد شهردار رشت درباره نحوه برگزاری آزمون ارزیابی شایستگی مدیران شهرداری رشت به رئیس شورا اعلام وصول شد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا