آخرین خبرهااجتماعیخبر داغ

طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی سازمان تامین اجتماعی ، گامی دیگر در مسیر تحقق عدالت اجتماعی

بیمه فراگیردامنه گستره پوشش های بیمه ای تامین اجتماعی در بسته فراگیر خانواده ایرانی ، تمامی افراد بالای 18 سال را در برگرفته و امکان برخورداری از تعهدات این سازمان را برای آنها فراهم خواهد ساخت.

محمد هرمزی معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان ، با اشاره به اینکه این سازمان بمنزله ابزار و هدف توسعه و استقرار عدالت اجتماعی در تلاش است تا با اجرای مطلوب ماموریت و رسالت خود یعنی گسترش پوشش های بیمه ای در اقشار مختلف ، در جهت تعمیم بیمه های اجتماعی و اعتلای این فرهنگ گام بردارد افزود : طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در واقع فرصتی است تا تمامی اعضای بالای 18 سال بتوانند در قالب های محتلف بعنوان بیمه شدگان اصلی مستقیماً تحت پوشش قرار گیرند .

وی اذعان داشت : بیمه های مشاغل آزاد برای فرزندان پسر بالای 18 سال ، بیمه زنان خانه دار برای دختران بالای 18 سال و بانوان تا 50 سال و بیمه دانشجویان از جمله پوشش های این طرح میباشد .

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه بیمه های اختیاری برای افرادی که پیش از این نزد سازمان دارای سابقه بوده اند و تمایل به استفاده از دامنه تعهداتی گسترده تری دارند و بیمه های صاحبان حرف و مشاغل آزاد برای تمام کسبه ، بازاریان و کارفرمایان از دیگر نمونه های قابل بهره برداری برای شهروندان است .

محمد هرمزی با بیان اینکه حداقل مبلغ بیمه پردازی در پائین ترین نرخ بیمه مشاغل آزاد در سالجاری 318 هزار تومان و حداکثر آن 478 هزار تومان است خاطر نشان ساخت مبلغ بیمه اختیاری نیز 860 هزار تومان میباشد .

وی در ادامه با تبیین این نکته که سه نرخ مختلف بیمه ای در گروه مشاغل آزاد وجود دارد که هر فرد بواسطه دامنه افزایش تعهدات انتخابی با اراده خود آنرا تعیین مینماید افزود : انعقاد قراردادهای بیمه مشاغل آزاد بصورت غیرحضوری و از طریق سامانه مربوطه به نشانی es.tamin.ir امکانپذیر بوده و فرزندان در صورت داشتن پوشش های درمانی از طرف والدین میتوانند همچنان از این خدمت بهره مند باشند .

شایان ذکر است در جال حاضر بیش از 108 هزار نفر از گیلانیان در زمره بیمه شدگان دو گروه مشاغل آزاد و اختیاری تامین اجتماعی استان قرار دارند .

/سازمان تامین اجتماعی

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا