آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

طرح قانونگذاران آمریکایی برای به رسمیت نشناختن ریاست جمهوری پوتین بعد از ۲۰۲۴

پوتین«استیو کوهن» و «جو ویلسون» قانونگذاران آمریکایی روز پنج شنبه از قطعنامه پیشنهادی خود رونمایی کردند. براساس بیانیه دفتر کوهن در این زمینه، اگر ولادیمیر پوتین بعد از پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود در مه ۲۰۲۴ همچنان قصد داشته باشد در قدرت باقی بماند ایالات متحده مشروعیت او را در قدرت به رسمیت نخواهد شناخت.

دو نماینده کنگره آمریکا در تدارک تصویب قطعنامه‌ای هستند که براساس آن دولت آمریکا ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را بعد از سال ۲۰۲۴ به رسمیت نشناسد.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «استیو کوهن» و «جو ویلسون» قانونگذاران آمریکایی روز پنج شنبه از قطعنامه پیشنهادی خود رونمایی کردند. براساس بیانیه دفتر کوهن در این زمینه، اگر ولادیمیر پوتین بعد از پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود در مه ۲۰۲۴ همچنان قصد داشته باشد در قدرت باقی بماند ایالات متحده مشروعیت او را در قدرت به رسمیت نخواهد شناخت.

این بیانیه مدعی است که حضور پوتین در قدرت بعد از سال ۲۰۲۴ غیرقانونی و غیرمشروع خواهد بود.

روسیه پیش از این اظهارات مقامات آمریکایی در زمینه انتخابات در این کشور را تلاش برای مداخله در روند انتخبات خوانده و به واشنگتن در زمینه هرگونه دخالت در انتخابات روسیه هشدار داده است.

در ماه آوریل ۲۰۲۱، پوتین قانونی را امضا کرد که به رئیس جمهور این کشور اجازه می‌دهد بیشتر از دو دوره در قدرت بماند. این قانون پس از برگزاری همه پرسی عمومی برای اصلاح قانون اساسی روسیه که با رای ۷۷ درصدی مردم این کشور مورد موافقت قرار گرفت به اجرا درآمده است. یکی از بندهای اصلاح قانون اساسی روسیه مجوز ریاست جمهوری هر فرد بیش از دو دوره است.

این قانون به ولادیمیر پوتین اجازه می‌دهد تا سال ۲۰۳۶ و در صورت پیروزی در انتخابات رئیس جمهور روسیه باشد.

پوتین بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ دوبار رئیس جمهور روسیه بود. سپس از سال ۲۰۱۲ و با تغییر دوره ریاست جمهوری از ۴ سال به ۶ سال و تا به امروز رئیس جمهور این کشور است.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا