آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

اسنادی از سلب اختیار برای برداشت از حلقه‌های چاه گازی خزر

حلقه‌های چاه گازیمسئول امور حقوقی انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت استفاده از تریبون انجمن سی ان جی برای اهداف غیرصنفی از جمله مسائل سیاسی، مورد پذیرش هیچ یک از اعضا نیست.

احسان سمیعی عضو و مسئول امور حقوقی انجمن صنفی سی ان جی کشور پیرامون اظهارات اردشیر دادرس که گفته می‌شد رئیس انجمن صنفی CNG است، با موضوع وجود توافقی میان ایران و روسیه مبنی بر سلب اختیار روسیه از ایران برای برداشت از چاه‌های گازی در محدوده آبی کشورمان در خزر، توضیح داد: طی روز‌های گذشته مطلبی از قول آقای دادرس در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد، مبنی بر اینکه روسیه اجازه برداشت از هشت حلقه چاه گازی را به ایران نمی‌دهد که این مسئله، سبب سوءاستفاده شبکه‌های ضدانقلاب و همچنین تشویش اذهان عمومی شد. متعاقباً شرکت نفت خزر نیز در اطلاعیه ای، ضمن توضیحات فنی، این خبر را مصداق نشر اکاذیب اعلام کرد.

به گزارش تدبیرشرق،او افزود: در اینجا ذکر برخی نکات ضروری به نظر می‌رسد؛ انجمن صنفی CNG کشور در اجرای ماده ۱۳۱ قانون کار، به منظور پیشبرد اهداف صنفی اعضای آن شامل فعالان حوزه عرضه و تقاضا، تشکیل شد و استفاده از تریبون انجمن برای اهداف غیرصنفی از جمله مسائل سیاسی، مورد پذیرش هیچ یک از اعضا نیست.

سمیعی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در آخرین مجمع این انجمن که با حضور نمایندگان وزارت کار و کانون عالی کارفرمایی برگزار شد، هیئت مدیره جدیدی نیز انتخاب شد که این انتخابات، مورد اعتراض آقای دادرس قرار گرفت. اداره کل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار، پس از بررسی موضوع، این انتخابات را تایید کرد، اما ایشان که نتوانسته بود مجدداً در جایگاه رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور قرار بگیرد، شکایتی را در دیوان عدالت اداری بر علیه وزارت کار، جهت برگزاری مجدد انتخابات مطرح کرد.

او تصریح کرد: متاسفانه به دلیل دفاع نامناسب و به موقع حقوقی وزارت کار و همکاری نکردن شعبه ۴۵ دیوان عدالت در بررسی دقیق موضوع و همچنین عدم پذیرش ورود ثالث اعضای هیئت مدیره انجمن CNG توسط شعبه ۲۶ تجدیدنظر این دیوان، رای برگزاری مجدد انتخابات صادر شد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور ادامه داد: علی رغم اینکه اعضای انجمن این رای را غیرمنصفانه می‌دانستند، طی هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت کار، حدود نیمی از اعضای انجمن درخواست کتبی خود را با معرفی نماینده خود برای برگزاری مجمع جهت تعیین اعضای هیئت مدیره جدید به این وزارتخانه تسلیم کردند، اما آقای دادرس، با کارشکنی از برگزاری مجمع جلوگیری و با تفسیر اشتباه از رای دیوان، خود را رئیس انجمن معرفی کرد.

او افزود: با توجه به رای دیوان، مفاد اساسنامه انجمن و همچنین قوانین موجود، آقای دادرس نمی‌تواند رئیس انجمن سی ان جی کشور باشد، بنابراین از رئیس قوه قضاییه، تقاضای رسیدگی دقیق به این پرونده را داریم. همچنین از آقای عبدالملکی وزیر کار نیز، تقاضای پیگیری و بررسی تاخیر در برگزاری مجمع انجمن CNG کشور را داریم.

/خبرهای فوری ومهم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا