آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

وزیر راه: طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان در دولت مطرح می‌شود

این طرح می تواند چالش کم‌آبی را در مناطق کویری کشور رفع کند

دریای خزروزیر راه و شهرسازی گفت: طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان می‌تواند چالش کم‌آبی را در مناطق کویری کشور رفع کند و از این‌رو، در دولت مطرح می‌شود.

رستم قاسمی دیشب در جلسه شورای اداری سمنان، به طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اشاره و اضافه کرد: اجرای این طرح می‌تواند چالش کم‌آبی را در استان سمنان و حتی دیگر مناطق کویری کشور رفع کند.

قاسمی با بیان اینکه این امر در دولت مطرح و بحث خواهد شد، افزود: اکثر دشت‌های کشور با مسأله خطرناک فرونشست مواجه هستند و راهکاری که امروز به غیر از استفاده از سدها برای حل چالش کم‌آبی پیشرو قرار دارد، انتقال آب دریا است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش راه و نقاط حادثه‌خیز به سمنان اختصاص پیدا کرده است. این اعتبار برای مسیرهای سمنان- فیروزکوه، تقاطع غیرهم‌سطح آرادان، تکمیل محور بیارجمند- چاه‌جم و … اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به بازدید از پل شهرک صنعتی سمنان بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام این پروژه اختصاص یافته است و راه و شهرسازی استان سمنان موظف شد حداکثر تا پایان امسال و دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ این پروژه را به اتمام برساند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: روند پیشرفت پروژه آزادراه حرم تا حرم کند اعلام شده و مسائل مالی در این مسأله دخیل بوده است.

قاسمی تصریح کرد: پروژه‌های بزرگ باید با استفاده از منابع غیردولتی در کنار منابع دولتی اجرا شود؛ چراکه استفاده از منابع دولتی، زمان اجرای پروژه‌ها را طولانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون وزارت راه و شهرسازی دنبال تغییر در رویه استفاده از منابع دولتی در اجرای پروژه‌های عمرانی بوده و در پی اخذ مجوزها به‌منظور استفاده از منابع غیردولتی است.

او با اشاره به توزیع قیر گفت: سهم شهرداری‌های استان‌های کشور مشخص شده است و مسؤولان استانی باید مسأله را پیگیری کنند.

وی شرایط حوزه حمل‌ونقل هوایی و ریلی کشور را نامناسب دانست و افزود: بیش از ۱۴ هزار کیلومتر خطوط راه‌آهن وجود دارد و بیش از یک هزار دستگاه لوکوموتیو جدید به‌منظور ارائه خدمات مطلوب برای همین میزان خطوط ریلی نیاز است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه کامیون با عمر بالای ۲۴ سال در جاده‌های کشور تردد می‌کنند.

قاسمی یادآور شد: مسأله حمل‌ونقل زمینی و ریلی در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با مساعدت و همکاری وزارت صمت، نوسازی در این حوزه آغاز شود.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا