آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

نیازمند تقویت دیپلماسی تجاری برای حضور موثر تر گیلان در بازارهای اوراسیا هستیم

اوراسیامدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان گفت : برای دست یابی به بازارها و اهداف پیوستن به اتحادیه اوراسیا نیازمند تقویت دیپلماسی تجاری و حضور موثر تر گیلان در این بازار هستیم.

دکتر یونس رنجکش در جلسه هماهنگی بررسی شرکت گیلان در نمایشگاه اقتصادی و تجاری کشور ارمنستان افزود : شرکت در نمایشگاهها و حضور هیات های تجاری بخشی از برنامه فعال سازی دیپلماسی تجاری است که موجب شناخت بیشتر از بازارهای هدف و برقراری ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورهای عضو می شود.
وی اظهار کرد : باید از هر فرصتی در معرفی توانمندی های اقتصادی کشور بویژه استان گیلان به عنوان دروازه ورود به اوراسیا با توجه به موقعیت خاص و ویژه ان در بر قراری ارتباطات و صادرات کالا به نحو شایسته ای بهره مند شویم.
وی ادامه داد : برگزاری نمایشگاه‌های خارجی بخشی از فرصت های ایجاد شده برای شناخت و برقراری ارتباطات تجاری با کشورها است که موفقیت های بعدی نیازمند تداوم آن و همچنین بازار یابی و هدف گذاری های صادراتی است.
به گفته وی ، استان گیلان با توجه به سیاست های کلان کشور علاقمند توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشور‌های حوزه دریای کاسپین و همسایگان است و تاریخچه و تجریه گذشته این همکاری ها نیز گویای این واقعیت است.
وی افزود : کشور ارمنستان به لحاط دروازه ورود ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا بسیار حایز اهمیت است و باید تلاش کنیم تا از این موقعیت و تقویت روابط تجاری و اقتصادی بیشتر استفاده کنیم و تجار گیلانی نیز با توجه به سوابق همکاری های این استان با ارمنستان می بایست فعالانه تر عمل کنند.
به گفته مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتعال استانداری گیلان و عضو میز ستاد هماهنگی پیگیری امور اوراسیا در گیلان ، میزان بهره مندی ایران از امتیازات همکاری با اوراسیا هنوز در خور توجه نیست و با توجه به ظرفیت های موجود باید این سهم بسیار بیشتر شود.
وی حضور بخش خصوصی در اوراسیا را بسیار مهم خواند و از تجار گیلانی خواست تا از بازارهای این منطقه غافل نشوند و با تشکیل تیم های کاری و فعالیت های گروهی کالا و خدمات مورد نیاز بازار های هدف را تامین کنند.
در ادامه این جلسه که مسوولان دستگاههای اجرایی و نمایندگان تشکل های بخش خصوصی حضور داشتند در خصوص چگونگی شرکت در نمایشگاه و اعزام هیات های تجاری به ارمنستان تصمیماتی اتخاد شد.

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا