آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

از ابتدای سال تا کنون در استان گیلان: 25 نفر توسط اورژانس پیش بیمارستانی از مسمومیت با co نجات یافتند

اورژانسدکتر پیمان اسدی رئيس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان در این باره توضیح داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ١٢ مرد و ١٣ زن دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن توسط اورژانس استان گیلان از مرگ نجات یافتند.

وی اظهار داشت: این تعداد در محدوده سنی هفت تا ٧٠ سال با خدمات و حضور به موقع و اقدامات صحیح تیم های اورژانس از مرگ رنجات یافتند.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گفت: اورژانس گیلان سال گذشته ۱۰۰ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را امدادرسانی کرد که از این تعداد ۳۲ نفر مرد و ۶۸ نفر زن بودند و ۷۶ نفر توسط اورژانس در بیمارستان های استان بستری شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش محسوس دما در اکثر مناطق استان مردم عزیز دقت کنند: در صورت مشاهده هرگونه علائم مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شامل سردرد، سرگیجه، استفراغ و کاهش سطح هوشیاری سریع با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود.

گاز مونواکسید کربن گازی بی رنگ و بی بو است و در اثر احتراق ناقص مواد سوختنی تولید می شود، بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق گازها به علت سیستم تهویه نامناسب “دودکش” عامل اصلی مسمومیت با این گاز هستند.

برای پیشگیری از مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن باید از استفاده بخاری های بدون دودکش در محیط بسته خودداری شود، دقت در داغ بودن دودکش بهترین آزمایش برای کارکرد درست سیستم گرمایشی است، سرد بودن دودکش بخاری دلیلی بر خارج نشدن گازهای ناشی از احتراق و سموم است.
در صورت استفاده از وسایل گرمایشی مانند بخاری و شومینه نباید تمامی روزنه‌ های جریان هوا در منزل به ویژه اتاق خواب مسدود شود، ضمن این که از نصب آبگرمکن در حمام، روشن کردن شعله‌ های اجاق گاز در آشپزخانه برای گرم نگه داشتن محیط داخل خانه نیز باید خودداری شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا