آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

تصمیات جلسات کارگروه و رفع موانع تولید باید در مدت زمان ۱۰ روز به نتیجه ختم شود

موانع تولیداستاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه تمامی دستگاه‌های اجرایی در گیلان به منظور تحقق شعار سال گفت: گیلان در پرداخت تسهیلات رونق تولید از ابتدای امسال تاکنون دارای رتبه نخست بوده است ولی این امر کافی نبوده و تصمیم جلسات باید ظرف ۱۰ روز به نتیجه ختم شود.

به گزارش تدبیرشرق، اسدالله عباسی ظهر امروز در جلسه کارگروه رفع موانع تولید در شهرک صنعتی رشت با بیان اینکه رونق اشتغال و تولید  از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم است، اظهار کرد: رفع موانع تولید درصورتی محقق می‌شود که تصمیمات در همان واحد تولیدی و صنعتی گرفته شود چراکه مصوبات پشت درهای بسته با واقعیت مطابقت ندارد.

وی با تأکید بر لزوم توجه تمامی دستگاه‌های اجرایی در گیلان به منظور تحقق شعار سال گفت: گیلان در پرداخت تسهیلات رونق تولید از ابتدای امسال تاکنون دارای رتبه نخست بوده است ولی این امر کافی نبوده و تصمیم جلسات باید ظرف ۱۰ روز به نتیجه ختم شود.

استاندار گیلان یکی از راهکارهای افزایش تولید در این استان را بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و استفاده به موقع از منابع و حوزه‌های ملی دانست و افزود:  درخصوص کالاهای مشابهی که در داخل تولید می‌شود نباید نگاه به خارج از کشور داشته باشیم.

عباسی با اشاره به پویایی برخی از واحدهای تولیدی گیلان در تأمین مواد اولیه از طریق داخل و بومی‌سازی طراحی تجهیزات و فناوری بیان کرد: چنین واحدهایی که درحال توسعه هستند، باید با جدیت حمایت شوند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت تمامی واحدهای تولیدی در گیلان نهایت استفاده در راستای رونق تولید و اشتغال شود، تصریح کرد: برخی از واحدها از جمله صنایع ابریشم علیرغم وجود تجهیزات و امکانات، با تعطیلی مواجه هستند که باید با حمایت‌های تسهیلاتی فعال و راه‌اندازی شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بسترهای لازم در استان به منظور سرمایه‌گذاری فراهم است، گفت: از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌خواهم که برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف ، به گیلان ورود کنند و در این مسیر مشوق‌های لازم درنظرگرفته شود.

عباسی با تأکید بر  نگاه‌های توسعه‌ای متوازن  در  تمامی مناطق گیلان بیان کرد:  پنجره واحدی ایجاد کرده‌ایم که با هدف صیانت از سرمایه‌ها، امور درگیر بروکراسی های زائد اداری نشود،  لذا باید  برنامه‌ریزی برای تمامی شهرستان‌های گیلان با یک نگرش، متناسب با ظرفیت‌ها و به صورت راهبردی، کاربردی و عملیاتی باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا