آخرین خبرهااستان هااسلایدرتیتر اولخبر داغ

آخرین شنیده ها از تغییرات مدیریتی در استان ردای ریاست بر تن استاد خوش‌نام و معتدل دانشگاه گیلان

تغییرات مدیریتیاختصاصی تدبیرشرق، با سرعت گرفتن تغییرات درمدیریت دانشگاه های کشور بعد از روی کار آمدن وزیر جدید علوم،تحقیقات و فناوری ، رایزنی‌ها برای انتصاب رییس دانشگاه گیلان نیز جدی‌تر شده و به نظر می رسد بزودی جانشین مدیریت هشت ساله دکتر احمد رضی در این دانشگاه معرفی خواهد شد.

علی رغم آنکه در هفته های اخیر عده ای کار محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و رئیس ستاد حجت الاسلام رئیسی در استان را تمام شده می دانستند، اما آخرین شنیده ها حاکی از آن است که ریاست دانشگاه گیلان به یکی از اعضای قدیمی و باسابقه هیات علمی این دانشگاه خواهد رسید.
دکتر حسن تاجیک، دکترای شیمی آلی از دانشگاه شیراز و عضو هیات علمی دانشگاه گیلان از سال ۷۴ که دارای سوابق اجرایی و مسوولیتی مهم و متعددی در دانشگاه و در نهادهای دولتی است. مشاور رئیس و سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه گیلان، مدیر دفتر روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان، رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشورهای جنوب شرق آسیا و همچنین ریاست دانشگاه مهم و استراتژیک خلیج‌فارس بوشهر، از جمله سوابق وی محسوب می شود.
دکتر تاجیک که ارتباط دوستانه و قدیمی اش با دکتر محمدعلی زلفی‌گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می تواند برگ برنده او برای بهبود وضعیت دانشگاه گیلان و جذب اعتبارات و کمک های وزارتخانه به این دانشگاه قدیمی و مهم شمال کشور باشد، مورد حمایت اکثریت اعضای هیات علمی دانشگاه و چهره ای مقبول و مورد پذیرش غالب جریان های سیاسی و اجتماعی فعال در گیلان است. روحیه تعاملی و منش مدیریتی اعتدالی و غیرهیجانی و حسن اخلاق در ارتباط با دانشجویان، اساتید و کارکنان، ارتباط خوب و صمیمی او با جوانان و دانشگاهیان بویژه در دوران حضور به عنوان مشاور و مدیرکل حوزه استانداری گیلان که او را ملجا و پناهی حمایتگر برای این اقشار بدل کرده بود نیز از جمله امتیازات مهمی است که تاجیک را از دیگر گزینه های مطرح برای ریاست دانشگاه متمایز می کند.
البته باید منتظرماند و دید در نهایت تصمیم مقام عالی وزارت برای انتخاب ریاست دانشگاه گیلان چه خواهد بود؛ تصمیمی که امیدواریم متناسب با فضای خاص و متفاوت اجتماعی و سیاسی استان گیلان اتخاذ شود.

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا