آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

نخستین گام عمرانی شهردار ، بازنگری در پیاده‌راه و بازار بزرگ رشت

بازار بزرگ رشتشهردار جدید رشت در نخستین گام عمرانی خود با حضور در محدوده بازار و پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت ضمن ارزیابی عملکرد پروژه‌های در حال اجرا بر ضرورت بازنگری در معماری پیاده‌ راه و بازار بزرگ رشت با هدف ارتقاء رضایتمندی شهروندان تاکید کرد.

به گزارش تدبیرشرق, سید امیر حسین علوی شهردار رشت امروز جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ به همراه مدیر و معاونین منطقه دو شهرداری رشت در پیاده راه فرهنگی شهرداری حضور یافت و ضمن بازدید از پروژه بهسازی بازار و همچنین پیاده راه فرهنگی، در جریان روند پیشرفت پروژه‌های مذکور قرار گرفت.

شهردار رشت در حاشیه بازدید و حضور در محدوده بازار بزرگ و پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت پایش و ارزیابی عملکرد پروژه‌های در حال اجرا را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: بازنگری در نوع معماری و محدوده پیاده‌ راه و بازار بزرگ رشت با هدف ارتقاء سطح رضایتمندی شهروندان و تسهیل در کسب و کار باید در دستور کار قرار گیرد.

علوی بهبود زیرساخت های شهر با اولویت تسهیل در تردد شهروندان را به ویژه در پیاه راه فرهنگی مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: باید معماری جدیدی در پیاده راه تعریف شود زیرا در حال حاضر برخی از مصادیق معماری کنونی و جانمایی‌ها در تردد مردم خلل وارد می‌کنند.

وی بازنگری در معماری پیاده راه رشت توسط شهرداری را در راستای عمل به خواسته‌ها و مطالبات شهروندان ذکر کرد و ابراز داشت: مجموعه مدیریت شهری قصد دارد در راستای اجرای رسالت حقیقی خود و تحقق اصل شهروند مداری با اعمال یکسری تغییرات، امکان بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم از پیاده راه فرهنگی را فراهم سازد.

شهردار رشت در ادامه مناسب سازی و بهسازی محیطی در پیاده راه فرهنگی شهرداری را نیازی جدی عنوان کرد و یادآور شد: باید در کوتاهترین زمان ممکن با رفع نقایص و با تعریف و طراحی یک معماری جدید نسبت به بازپیرایی و ساماندهی فضای شهری در این مکان اقدامات اجرایی لازم انجام شود.

علوی حفاری کانال در محدوده پیاده راه جهت اجرای عملیات لوله‌گذاری آتش نشانی و گاز را نیز مورد اشاره قرارداد و بر تسریع در ترمیم و آسفالت نوار حفاری ها به منظور تسهیل در تردد شهروندان و وسایل نقلیه و بهسازی معابر تاکید ورزید.

شهردار رشت با بیان اینکه پیگیری و اجرای پروژه‌های خرد و کوچک مقیاس رضایت شهروندان را در پی خواهد داشت، اذعان نمود: اعتقاد بنده بر این است که هر یک از مدیران مناطق به مثابه یک شهردار هستند و باید به طور مستقل وارد عمل شده و نسبت به مدیریت تمامی امور و اجرای پروژه های خرد و کلان در محدوده منطقه خود اقدام نمایند.

علوی بناها و نماهای تاریخی که در تمام نقاط شهر پراکنده است را متذکر شد و با تاکید بر اینکه شهر رشت از پیشینه فرهنگی غنی بهره‌مند است، اذعان کرد: گاهی برای کسب رضایتمندی شهروندان و حتی زمینه‌سازی جهت جذب گردشگر و مسافر انجام یک کار به ظاهر کوچک می‌تواند آثار و تبعات بسیار مطلوبی را به همراه داشته باشد.

وی ایجاد نشاط شهری را از جمله اهدافی که توسط مجموعه شهرداری رشت دنبال می‌شود اعلام کرد و بیان داشت: امروزه پیاده راهها نقش مؤثری در کشف و ادراک محیط کالبدی و اجتماعی شهر دارند، بنابراین هر چقدر میزان فضاها و زیرساخت‌های این حوزه افزایش یابد، امکان ادراک محیط شهری و بهره‌گیری از ارزش‌های بصری، فرهنگی و اجتماعی آن نیز بیشتر می‌شود.

سید امیر حسین علوی همچنین در پایان دستورات و رهنمودهای لازم را برای رسیدگی به موضوعات احصا شده، مشکلات موجود در پروژه‌های در دست احداث و تسریع و تسهیل در عملیات اجرایی آنها ارائه داد.

/rasht.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا