آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

سیل در غرب گیلان طی ۲۰۰ سال اخیر بی‌سابقه است/خبری از راکب موتورسوار نیست+ عکس

سیلبر اثر بالا آمدن آب یک رودخانه در صومعه‌سرا راکب موتورسواری به رودخانه سقوط کرد و به گفته مدیرکل مدیریت بحران گیلان، رودخانه‌ای دیگر در غرب استان سیل بی‌سابقه دو قرن اخیر را تجربه کرده است.

به گزارش تدبیرشرق، علیرغم عادی طی شدن سیلاب‌های روزهای اخیر، به نظر می‌رسد اتفاقات نادری در سراسر استان به وقوع پیوسته است.

گفته‌شده در روستای چالکسر بخش میرزا کوچک خان صومعه‌سرا راکب موتورسواری حین عبور از پل که حجم آب آن بسیار زیاد بود منحرف و به داخل رودخانه سقوط کرده است.

منابع محلی گفته‌اند حجم آب رودخانه زیاد و حین عبور راکب موتورسوار، هشدارهایی به سانحه دیده نیز داده‌شده بود.

طبق آخرین استعلام از نیروی‌های امدادی هیچ خبری از فرد سانحه دیده گزارش نشده است.

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در گفت‌وگو با فارس گفته که چنین گزارشی از سوی فرماندار شهرستان به ستاد مدیریت بحران گزارش‌شده و ابعاد حادثه در دست بررسی کارشناسان قرار دارد.

آن‌طور که خبرنگار فارس در صومعه‌سرا گزارش کرده، پل آب‌نمای روستا زیرآب بوده و راکب موتورسوار با علم به اینکه امکان تردد وجود ندارد بی‌احتیاطی می‌کند و عامدانه جانش را درخطر قرار می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از به راه افتادن سیل نادری در غرب گیلان خبر داده و گفته است: هم‌اکنون سیل در پونل با دبی ۴۰۰ گزارش‌شده که بسیار نادر است و در این رودخانه هر ۲۰۰ سال یک‌بار این اتفاق رقم می‌خورد.

مرادی با اشاره به آخرین وضعیت رودخانه‌های استان نیز بیان کرده که رودخانه‌های ماسوله رودخان، پیش رودبار، پل سه‌خواهران، سفیدرود، امامزاده ابراهیم، رودبار چیره، پل بداب، شفا رود و گشت رودخان سیلابی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به برخی از اقدامات انجام‌شده به جهت کنترل سیلاب در منطقه، گفت: در برخی از رودخانه‌ها همچون صفر محله با هدایت موقت آب توسط بنیاد مسکن به ساحل چپ در تلاشم تا از گستردگی بازه تخریبی به ساحل راست ممانعت کنیم.

آن‌طور که مرادی به فارس گفته، همه هشدارهای لازم به فرمانداران و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسانی برای آمادگی کامل به‌موقع صادرشده و دستگاه‌ها با تجهیزات به‌موقع در مناطق با ریسک خطرپذیری حضور داشتند و هم‌اکنون نیز دارند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خوشبختانه در پی هماهنگی و همراهی دستگاه‌ها با ستاد مدیریت بحران باعث شده تا سیلاب اخیر مدیریت شود.

طبق ارزیابی‌ها، خسارت‌ها بیشتر در بخش رودخانه به تأسیسات جانبی واردشده است که میزان آن‌ها در دست بررسی است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا