آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

رئیس شورای اسلامی شهر رشت : احیای بازی های بومی محلی در رشت/ برگزاری روز ورزش همگانی و شهرداری

بازی های بومی محلیرئیس شورای اسلامی شهر رشت به احیای بازی های بومی محلی با هدف ايجاد شور و نشاط و شادماني در قالب ورزش های همگانی تاکید کرد.

به گزارش تدبیرشرق,محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در دیدار با رئیس هیات ورزش های همگانی گیلان در ساختمان جلسات شورای رشت با تبریک هفته تربیت بدنی مطرح کرد:

به واسطه زندگی های ماشینی امروزه و مشغله هایی که وجود دارد، فاصله مودم از ورزش زياد و تحرک در زندگی انسان ها کاهش یافته و متعاقب آن شاهد كم تحركي و افزايش چاقي و مشكلات جسماني و ديابت وانواع سرطان بروز بیماری های مختلف هستیم .

وی با تاکید به نقش شهرداری رشت در توسعه ورزش همگانی افزود:

یکی از اهداف تشکیل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ، توجه و توسعه ورزش همگانی در محلات شهر است و ورزش همگانی بر خلاف بسیاری از ورزش ها که هزینه های فراوانی را به مردم تحمیل می کنند ، با کمترین هزینه قابل انجام و بیشترین بازدهی را نیز به همراه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان به اینکه حدود ۶۴ رشته ورزشی تحت عنوان ورزش همگانی وجود دارند بیان کرد:

بازی هایی از جمله وسطی، كه در گذشته به عنوان بازیهای بومی محلی رشت در کوچه پس کوچه های این شهر انجام می شد، امروزه در زیر مجموعه ورزش همگانی وجود دارند که بسیار نیز نشاط آفرین و موجب تحرک در انسان می شوند.

وی همچنین ضمن تاکید به اینکه در محلات رشت استعدادهای ورزشی خوبی نهفته است افزود: با توجه به اینکه ۳۰ عدد پارک در سطح رشت وجود دارد پیشنهاد می کنم سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به همراه هیئت ورزش های همگانی با استفاده از این ظرفیت برای توسعه بیشتر ورزش همگانی در محلات رشت ورود کرده و ضمن شناسایی استعدادهای نهفته ورزشی در محلات رشت ، بر اساس تمایلات ساکنین هر محله محيط و فضاي لازم، براي رشته هاي ورزشي مورد علاقه ساكنين همان منطقه و توسعه ورزش همگانی برنامه ریزی کنند.

رییس شورای اسلامی رشت به حضور رئیس ورزش هیات همگانی در کمیسیون فرهنگی شورای رشت اشاره کرد و افزود:

پیشنهاد می کنم رئیس هیات ورزش همگانی استان به عنوان مشاور در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت حضور داشته باشد .

علیرضا زهری ، رییس هیات ورزشهای همگانی گیلان در ادامه
عنوان کرد:

بحران کم تحرکی امروزه تهدید جدی برای سلامت جامعه بشمار میرود بطوریکه تلفات ناشی از کم‌تحرکی دراین مدت شاید چند برابر پاندمی کرونا است.

وی گفت : برای جلوگیری از روند کم تحرکی و افزایش بیماری های ناشی از آن لازم است تا به ورزش وفعالیت جسمانی با همکاری سازمان ها و نهادهای ذی ربط بادقت نظر بیشتری توجه کرد و برای ارتقا سلامت جامعه پویایی و فعالیت جسمانی را جایگزین کم تحرکی ناشی از زندگی ماشینی امروز کنیم.

زهری با بیان اینکه :

فدراسیون در دوره قبل بیشتر رویداد محور عمل کرده است اما در دوره ریاست جدید، برنامه ها و طرح های فدراسیون ورزشهای همگانی مخاطب محور است، افزود:

برای نیل به این هدف باید انگیزه ورزش کردن در جامعه ارتقا یابد و با طرح برنامه های مختلف و بانشاط شهروندان را به شرکت در فعالیت های ورزشی تشویق کرد.

رییس هیات ورزشهای همگانی گیلان تاکید کرد:

ساماندهی پارکها یکی ازمهمترین برنامه ها و دغدغه های مااست تا باکمک سازمان فرهنگی ، اجتماعی وورزشی شهرداری و شورای اسلامی شهر بتوانیم درپارک ها محل مناسبی برای ورزش شهروندان ایجاد نموده تا مردم بتوانند باطیب خاطر همراه مربیان ما ورزش کنند.

وی درخاتمه به اهمیت نقش سیستم فعال در توسعه ورزشهای همگانی در جامعه اشاره کرد و گفت: وظیفه ماست تا با همراهی همه سازمان ها و نهاد ها باایجاد سیستم فعال ، بابحران کم تحرکی مبارزه کنیم.

/روابط عمومی هیات ورزشهای همگانی گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا