آخرین خبرهااجتماعیاستان هااسلایدرخبر داغ

مهندس علی فتح اللهی فرماندار رشت؛ کاهش سن اعتیاد زنگ هشدار جامعه

سن اعتیادفرماندار شهرستان رشت گفت: تنوع در تولید انواع مواد مخدر صنعتی، گرایش جوانان و کاهش سن مصرف از آسیب‌هایی که نگرانی‌های جدی را در پی دارد و زنگ هشدار هستند لذا باید برنامه ریزی‌ها و اقدامات به گونه‌ای باشد که آگاهی جوانان را بالا ببریم و با پیشگیری به مبارزه با این پدیده شوم بپردازیم.

به گزارش تدبیرشرق, در جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه اقتصاد و فروش مواد مخدر یکی از اقتصادهای بزرگ در دنیاست، به عبارتی خرید و فروش مواد مخدر در دنیا جزء چهار اقتصاد اول است. پیشگیری اولویت نخست مبارزه با مواد مخدر است، مبارزه با مواد مخدر به یک دستگاه و نهاد مربوط نیست و همه جامعه باید خود را در این امر مسئول بدانند و باید در این راستا در جامعه ایجاد حساسیت شود.

فرماندار شهرستان رشت افزود: کشور ما به سبب همسایگی با قطب تولید مواد مخدر، یک شرایط خاصی از نظر موقعیت استراتژیکی دارد و در یک چهار راه مهم تهیه و تولید موادمخدرقرار گرفته است؛ هر ساله تعدادی از مامورین خدوم ما در راستای مبارزه با این پدیده شوم جان خود را از دست می‌دهند نمونه بارز آن شهادت دو تن از ماموران ناجا است که شب گذشته در حین انجام ماموریت و تعقیب و گریز قاچاقچیان در شلمان شهرستان لنگرود به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی گفت: دشمنان به دنبال تفرقه افنکنی و جنگ داخلی هستند تا کشور را با چالش مواجه کنند؛ جنگ فرهنگی، ترویج طلاق، کاهش ازدواج، کاهش تولد از برنامه دشمنان برای ضربه زدن به این مرز و بوم است و اثرات آن را در 30 – 40 سال آینده با کمبود نیروی جوان و کار شاهد خواهیم بود.

فتح‌اللهی ادامه داد: تنوع در تولید انواع مواد مخدر صنعتی، گرایش جوانان و کاهش سن مصرف از آسیب‌هایی که نگرانی‌های جدی را در پی دارد و زنگ هشدار هستند لذا باید برنامه ریزی‌ها و اقدامات به گونه‌ای باشد که آگاهی جوانان را بالا ببریم و با پیشگیری به مبارزه با این پدیده شوم بپردازیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 140 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان کشف شده است، اضافه کرد: در طرح برخورد با معتادین متجاهر تاکنون 5044 نفر از سطح شهرستان جمع آوری شده‌اند؛ همچنین 696 خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر در شهرستان شناسایی و دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرماندار شهرستان رشت گفت: از ابتدای سال تاکنون 12 باند قاچاق مواد مخدر در سطح شهرستان رشت شناسایی و منهدم شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 140 درصدی انهدام باندهای مواد مخدر بوده‌ایم.

/مرجان گودرزی

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا