آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

سیدعلی هاشمی: شیوه نامه بهره برداری از دفتر الکترونیک ازدواج به دفاتر رسمی ازدواج استان گیلان ابلاغ شد

ازدواجدر اجرای مقررات ماده ۷ قانون جامع کاداستر کشور، مصوب ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ و مواد ۵ و ۱۱ آیین نامه اجرایی این قانون، مصوب ۲۲ فروردین ۱۳۹۵، شیوه نامه بهره برداری از دفتر الکترونیک ازدواج از سوی ریاست عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به شماره ۱۴۰۰/۱۲۶۱۶۱ مورخ ۱۴۰۰/۷/۱۸ به دفاتر رسمی ازدواج استان گیلانابلاغ شد.

سید علی هاشمی، رئیس هیات مدیره کانون سردفتران ازدواج و طلاق استان گیلان در مصاحبه ایگفت؛

به موجب این شیوه نامه، ثبت رسمی تمامی وقایع ازدواج و نیز اقدامات تبعی یا حقوقی احتمالی منتسب به آن ، صرفاً در دفتر الکترونیک امکان پذیرخواهد بود و ثبت سند جدید در دفاتر دست نویس گذشته ممنوع است.

وی گفت؛ برای تنظیم اسناد در دفتر الکترونیک، سردفتر مکلف است پس از تنظیم سند در سامانه و اخذ شناسه یکتا، نسخه پشتیبان سند را چاپ و نسبت به اخذ امضای زوجین و شهود ازدواج و حسب مورد معتمد، اقدام نماید.

اخذ امضا و اثر انگشت اشخاص مرتبط با سند در خارج از دفترخانه ممنوع است. فلذا در خصوص زندانیان و بیماران ،مطابق قوانین اقدام خواهد شد.

هاشمی گفت؛ با ایجاد دفتر الکترونیک ازدواج و ابلاغ شیوه نامه اجرایی آن لازم است؛ سران محترم دفاتر ازدواج با مدیرت موضوع، ضمن توضیح شرایط ثبت الکترونیک به زوجین و خانواده های محترم شان، ثبت رسمی ازدواج را فقط در ساعات اداری ( ۸ صبح تا ۱۵ عصر) انجام و مراسم تشریفات معمول آن را ، در صورت تقاضای زوجین به ساعات غیر اداری و ایام تعطیل موکول نمایند تا در صورت بروز قطعی سامانه ثبت وقایع و اینترنت و… مشکلی برای مردم و همکاران عزیز ایجاد نگردد.

بدیهی است مسئولیت عدم امکان ثبت الکترونیک در ساعات غیر اداری و ایام تعطیل از تاریخ ۱۴۰۰/۸/۱ با سردفتر می باشد

/گیل و دیلم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا