آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

شهردار بندر کیاشهر در نشست ستاد سرمایه‌گذاری مطرح کرد؛شهرداری بندر کیاشهر آماده جذب سرمایه‌گذار و اجرای طرح‌های اقتصادی است

طرح‌های اقتصادیمرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری به ویژه با رویکرد گردشگری را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرداری بندر کیاشهر آماده جذب سرمایه‌گذار و اجرای طرح‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش تدبیرشرق,مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر روز گذشته (24 مهر) در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان، نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر كياشهر در مجلس، فرماندار شهرستان، شهردار بندر کیاشهر، امام جمعه، اعضای شورا و مدیران کل استان برگزار شد مهم‌ترین پتانسیل‌ها و موانع سرمایه‌گذاری را در بندر کیاشهر برشمرد.

عاطفی مبنای توسعه شهر بندر کیاشهر را گردشگری اعلام کرد و ضمن اشاره به حضور اخیر دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و هیئت همراه در بندر کیاشهر افزود: مهمانان ما از کمیسیون ملی یونسکو وقتی از پتانسیل‌های بندر کیاشهر بازدید کردند اذعان داشتند که این شهر نباید از عدم توسعه‌یافتگی رنج ببرد.

وی از معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای انجام یک بازدید میدانی از ظرفیت‌های بندر کیاشهر دعوت به عمل آورد و گفت: یکسری اراضی و عرصه‌ها در اختیار دستگاه‌های اجرایی مانند منابع طبیعی و شیلات قرار دارد و شهرداری آماده است تا با رعایت کامل ملاحظات زیست محیطی نسبت به جذب سرمایه‌گذار و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها اقدام کند.

شهردار بندر کیاشهر تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری به ویژه با رویکرد گردشگری را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: یکی از معضلاتی که در بندرکیاشهر با آن مواجهیم بحث حرائم رودخانه سفیدرود و ساخت و سازهایی است که در مسیر آن انجام می‌شود که باید از طریق مشارکت دستگاه‌های ذیربط نسبت به حل و فصل اینگونه چالش‌ها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه در صورت واگذاری محوطه‌18 هکتاری پارک جنگلی شهرداری آماده جذب سرمایه‌گذار و اجرای طرح‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف است برندسازی را هدف شهرداری بندر کیاشهر اعلام کرد و افزود: متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به خوبی استفاده کنیم.

شهردار بندر کیاشهر در مورد مباحثی مانند احداث پیاده راه سلامت در مسیر حاشیه رودخانه سفیدرود و آمادگی شهرداری برای تبدیل آن به پارک نیز توضیحاتی ارائه داد و افزود:‌ یک پیاده راه نیز از پل چوبی تا اسکله داریم که شهرداری آمادگی لازم برای ایجاد این مسیر را دارد تا به ظرفیت‌های گردشگری بندر کیاشهر افزوده شود.

رئیس شورای شهر بندر کیاشهر نیز در این نشست با اشاره به اینکه در این منطقه مردم شغل‌های فصلی دارند و اکثرا نصف سال بیکارند اظهار داشت: 48 درصد مردم شهر بندر کیاشهر دارای شغل هستند و طبق آخرین مطالعه‌ای که انجام شده از مجموع 18 هزار نفر جمعیت، 3 هزار نفر بیکار در این شهر داریم.

حاتم پورباقری با اذعان بر اینکه برای آماده شدن هر طرحی در ابتدا باید فکرها آماده بشود از عدم تبدیل پتانسیل‌های بندر کیاشهر به فرصت انتقاد کرد و افزود: رویکرد اشتغالزایی در اجرای طرح‌ها باید لحاظ گردد زیرا بدون در نظر گرفتن این مؤلفه چالش‌هایی در منطقه ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم بندر کیاشهر به پارک ملی بوجاق تعصب دارند تبدیل بندر کیاشهر به قطب گردشگری را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: در حال حاضر و به علت نبود زیرساخت‌های اقامتی، رفاهی و تفریحی مسافران در بندر کیاشهر توقف ندارند بنابراین از همه مسئولان می‌خواهیم کمک کنند تا موانع توسعه گردشگری برطرف شود.

رئیس شورای شهر بندر کیاشهر وجود بیکاری و آسیب‌های اجتماعی در این شهر را متذکر شد و تصریح کرد: باید فرصت‌هایمان در بندر کیاشهر به اشتغال تبدیل شود البته در این راه از تمام الزامات زیست محیطی هم حفاظت و مراقبت خواهیم کرد.

در این نشست توافقات اولیه با منابع طبیعی در خصوص در اختیار گرفتن اراضی پارک جنگلی و جنگل 18 هکتاری جنب پارک جنگلی صورت گرفت و قرار شد که شهرداری طرح خود را ارائه دهد تا از آنجا به عنوان یک مکان تفرجگاهی و پارک استفاده شود.

در خصوص موضوع دوم جلسه هم اداره کل شیلات موافقت کرد که فضاهای متعلق به این دستگاه از جمله ساختمان اداری و محوطه مربوطه و همینطور استخر 100 هکتاری را در صورت ارائه طرح از سوی شهرداری یا معرفی سرمایه‌گذار توسط شهرداری، واگذار کند.

در خصوص پارک ملی بوجاق هم مقرر شد شهرداری بندر کیاشهر منتظر بماند تا طرح جامع گردشگری آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست مصوب شود و بعد از آن برای فراخوان جهت جذب سرمایه‌گذار اقدام گردد.

یکی از مهم‌ترین مصوبات جلسه امروز هم این بود که جلسات به شکل منظم و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان، نماینده مردم در مجلس و فرماندار برگزار شود.

همچنین قرار شد اگر شهرداری بندر کیاشهر در حریم رودخانه سفیدرود طرح‌های گردشگری دارد ارائه کند تا طرح‌ها در کمیته گردشگری شرکت آب منطقه‌ای مطرح شود.

طرح‌های اقتصادی

/واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر كياشهر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا