آخرین خبرهااستان هاخبر داغسیاسی

سید حسین رضویان تأکید کرد: اگر منافع مردم رشت را در خطر ببینم، هرگز اسیر مصالحه نخواهم شد

مصالحهرئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت در نشست هم اندیشی با گروه‌های مردم نهاد بر ضرورت بهره‌گیری از همکاری و مشارکت اجتماعی شهروندان در حل مسائل و موضوعات شهر تاکید کرد.

سید حسین رضویان در نشست هم اندیشی با گروههای مردم نهاد رشت، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و فعالیتهای آنان، اظهار داشت: این گروههای مردم نهاداند که برای تحقق مدنیت و توسعه در عالیترین سطح مشغول فعالیت هستند.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری افزود: مسائل اصلی شهر رشت زنجیره به هم پیوسته‌ای هستند که از ناپدیدترین نقطه تا پدیدارترین آنرا در بر می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: چطور می‌توانیم بگوییم آینده رشت، آینده ایران است؟ سلامت رشت، سلامت ایران است و اگر رشت آسیب ببیند حیثیت بین المللی کشور در تالاب عینک و تالاب انزلی آسیب می‌بیند؟ چطور این مسائل را به گوش کشور برسانیم؟ هیچ مسئولی بدون کمک رسانه‌ها از این مهم برنمی آید.

رضویان با بیان اینکه رشت خاستگاه طبقه متوسط است گفت: یکی از دلایلی که عموما مدیریت در رشت موفق نمی‌شود این است که مدیریت متناسب با علائق و خواست این طبقه اجتماعی عمل نمی‌کند در این میان NGOها کاتالیزور و تسهیل‌گر روابط طبقه متوسط و کانون قدرت هستند.

عضو شورای شهر در ادامه گفت: می‌خواهم درخواست کنم فرض کنید جای رضویان بر این صندلی نشسته اید، چه کار برای این شهر می‌کردید؟ فرض کنید رضویان یکی از اعضای NGO شما است و از او چه می‌خواستید؟ اگر قرار است زباله جمع کنیم بگوئید کنار شما هستم. اگر قرار است در قایق نشسته و رودخانه و منابع آبی را تمیز کنیم من کنار شما هستم اگر قرار باشد در خیابان باشیم و کاری اجتماعی انجام دهیم با شما هستم و در این باره یقین بدانید یازده عضو شورا همراه خواهند بود.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری اظهار داشت: هیچ چیز من را بیش از آن خوشحال نمی‌کند که ببینم گوشه‌ای از شهر ما شبیه نقطه‌ای آباد و مترقی از شهرهای دیگر کشورها شده و در مسیر توسعه گام برداشته است و از شما میخواهم کمک کنید تا اتفاقی که میبایست برای رشت بیفتد رخ دهد.

وی در پایان با بیان اینکه اگر در موضوعی منافع مردم شهر رشت را در خطر ببیند، هرگز اسیر مصالحه نخواهم شد، گفت: متعهد میشوم که در این مسند تنها نماینده مردم هستم و در کنار یکایک آنانی که میخواهند رشت به جایگاه واقعی‌اش برسانند.

گفتنی است در این نشست رامین شیرعلی‌پور دبیر شبکه تشکل‌های غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی استان گیلان، پیمان بازدیدی از موسسه سرزمین ایده آل ما، تهمینه شمشادی ازجمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان، زهرا جنسی از جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست گیلان، طاهره صبوری از موسسه بوم پژوهش گیلان پاک و نسیم طواف زاده از موسسه سبزکاران بالان به بیان مطالت پرداختند.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا