آخرین خبرهااستان ها

فرشید فلاح : اصناف لاهیجان بدون هماهنگی با شهرداری در بازارچه توریستی شهر پروانه شغلی یک ساله با کاربری املاک می دهد

تدبیرشرق/ فرشید فلاح در جلسه شورای شهر با اشاره به پرونده های شهرداری لاهیجان در محاکم قضایی و پرداخت غرامتهای سنگین از سوی شهرداری ، اظهار داشت : به خاطر سهل انگاری برخی از مدیران وقت شهرداری ، نداشتن وکیل مجرب وتیم حقوقی قوی هم اکنون شهرداری لاهیجان با این مشکلات عدیده روبرو شده است و در محاکم قضایی همواره محکوم می شود .
وی گفت : مسئولین وقت شهرداری باید پاسخگو باشند.
وی گفت : بسیاری از پرونده های شهرداری به علت رعایت نکردن مفاد قانونی تشریفات و آگهی و… بوده و این موضوع پس از گذشت سالها گریبانگیر شهرداری شده است .
وی گفت : دو بازارچه در ورودی خیابان شهید رجایی داریم و مغازه های موجود با سرقفلی مجوز فعالیت دارندو با شغلهای تعریف شده برای منطقه توریستی باید فعالیت داشته باشند متاسفانه هم اکنون همه آنها با مجوز اصناف تبدیل به بنگاه املاک شده اند .
وی گفت : اصناف لاهیجان بدون هماهنگی و نامه نگاری با شهرداری به مغازه هایی که پروانه یا پایان کار ندارند مجوز فعالیت یکساله میدهد واین موضوع باعث شده شهرداری نتواند حق قانونی خود را وصول نماید .
وی گفت : تعاونی مصرف کارکنان شهرداری لاهیجان چندین سال بلاتکلیف شده است و این در حالی است که در گذشته خدمات خوبی به پرسنل و مردم لاهیجان می داد و انتظار داریم برای راه اندازی مجدد آن اقدامات اساسی صورت گیرد .
وی با اشاره وضعیت اسفناک پارکهای لاهیجان گفت : پارک گلها، جانبازان و باغ نارنج رها شده و تأسیسات شهرداری در باغ نارنج توسط افراد معلوم الحال تخریب شده است و ساختمان بهزیستی در وسط باغ نارنج محل تجمع افراد معلوم الحال
می باشد و می بایست با هماهنگی بهزیستی چاره ای اساسی در این خصوص اندیشیده شود .
وی گفت : در دوره های قبلی شورای شهر برای ساحل سحرخیز محله لاهیجان هزینه های زیادی شده و متأسفانه تابلوی راهنمای دریای سحر خیز محله در لاهیجان نصب نشده است .
وی گفت : لاهیجان مهد علما و اندیشمندان و مفاخر بسیاری است و از شهرداری تقاضا می شود برای نصب المان آیت ا… فیض و دکتر مجتهدی و دیگر نخبگان مکانی را در نظر بگیرد .
وی با اشاره به ظرفیت گردشگری تالاب سوستان خواست شهرداری برای این منطقه بکر برنامه ریزی کند و با احداث رینگ دوچرخه سواری و نصب چراغ و نیمکت در کوتاه مدت تا 22 بهمن پروژه ای داشته باشد .
وی با اشاره به جریمه سنگین اداره مالیاتی و تأمین اجتماعی بابت بدهی شهرداری خواستار پرداخت به موقع کسورات از سوی شهرداری به این ادارات شد .
در مورد تفکیک یا افراز اراضی با مساحت بالای ۵۰۰ متر مربع با سند مالکیت شش دانگ برای تامین سرانه عمومی و خدماتی واراضی مورد نیاز شوارع و معابر عمومی شهر قانون ۱۰۱ شهرداری ها بایدعینأ رعایت شود.
فرشید فلاح به ترافیک سنگین میدان ابریشم در تعطیلات اشاره و افزود : عملیات اجرایی برچیدن سنگ فرش میدان ابریشم و بتن ریزی به عمق 30 سانتی متر توسط شهرداری لاهیجان در حال انجام بوده و آسفالت با ضخامت 15 سانتی متر توسط پیمانکار انجام خواهد شد .
وی با پوزش از شهروندان افزود : امیدوارم شرایط آب و هوا مساعد باشد تا پروژه در مدت کوتاهی انجام گیرد .
وی گفت : طی تماس های مکرر شهروندان و پیگیری اعضای شورای شهر این پروژه بصورت امانی در اولویت کار شهرداری قرار گرفته است .

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا