آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

برداشت ۱۲ هزار تن زیتون در گیلان/ ۱۰ کارخانه روغن‌کشی با ظرفیت ۲۴ هزار تن در رودبار وجود دارد

کارخانه روغن‌کشیمدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان رودبار را یکی از قطب‌های تولید زیتون در کشور دانست و گفت: بر اساس آمار تاکنون ۱۲ هزار تن زیتون معادل۶۰ درصد و به ارزش ریالی ۳۰۰ میلیارد تومان برداشت‌شده است.

به گزارش تدبیرشرق، منوچهر پارسافر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان به لحاظ شرایط جغرافیایی یکی از استان‌های پیشرو در تولید محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: زیتون تولیدشده در گیلان به‌ویژه در شهرستان رودبار یکی از مرغوب‌ترین زیتون‌های تولیدشده در کشور و حتی دنیا است.

وی با اشاره به برداشت  ۱۲ هزار تن زیتون در گیلان گفت: بر اساس آمار تاکنون ۱۲ هزار تن زیتون معادل۶۰ درصد و به ارزش ریالی ۳۰۰ میلیارد تومان برداشت‌شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، رودبار را یکی از قطب‌های تولید زیتون در کشور دانست و افزود: در رودبار ۹ هزار و ۲۵۳ هکتار باغ زیتون دارد که حدود نیمی از آن به زیتون روغنی اختصاص دارد که این امر نشان‌دهنده اهمیت روغن‌زیتون در کشور است.

پارسافر با تأکید بر اهمیت گسترش کارخانه‌های روغن‌کشی در گیلان بیان کرد:  شهرستان رودبار دارای ۱۰ کارخانه روغن‌کشی با ظرفیت ۲۴ هزار تن و ۱۰۰ واحد بسته‌بندی سنتی، مدرن و نیمه مدرن با ظرفیت ۱۲ هزار تن است ولی این استان ظرفیت افزایش و گسترش کارخانه‌های روغن‌کشی را دارد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا